בניסיון להתניע את העסקה: משלחת ישראלית צפויה לצאת היום לקהיר

השיחות בין ארגון הטרור חמאס לישראל ממשיכות והלילה משלחת המשא ומתן הישראלית שבה מדוחא והערב צפויה לצאת לקהיר משלחת בראשות ראש השב"כ יחד עם נציגי צה"ל

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/07/24 18:55 ה בתמוז התשפד

בניסיון להתניע את העסקה: משלחת ישראלית צפויה לצאת היום לקהיר
ראש השב"כ והרמטכ"ל הלוי, צילום: דוברות שב"כ

המגעים לעסקת חטופים: משלחת המשא ומתן הישראלית שבה הלילה מדוחא, מפגישת פסגה עם המתווכות. במפגש, המשתתפים דנו בפרקי העסקה להשבת החטופים והדרכים ליישום המתווה, תוך הבטחת כל יעדי המלחמה. ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים הבוקר פגישות עם צוות המו"מ. בנוסף, משלחת בראשות ראש השב"כ יחד עם נציגי צה"ל, עתידה לצאת הערב לקהיר להמשך השיחות.

כזכור, ישראל וחמאס הגיעו בתיווך ארצות הברית להסכמה בנוגע לשאלה מי ישלוט בעזה בזמן הפעימה השנייה של עסקת החטופים המסתמנת, כך על פי דיווח ב"וושינגטון פוסט". על פי הדיווח, הצדדים דנו בשאלת השלטון בעזה באותה תקופת זמן והגיעו להסכמה כי מי שישלוט ברצועה יהיה "ממשל זמני" שאינו כולל את שני הצדדים.

אנשי הרשות הפלסטינית

הכוח שיפעל לשמירת הסדר ברצועה באותה נקודת זמן יהיה כוח שאומן בידי ארצות הברית ומדינות ערביות מתונות מהאיזור ויכלול כ-2,500 פלסטינים תושבי הרצועה בעלי זיקה לרשות הפלסטינית שנבדקו על ידי ישראל. לפי העיתון, את הדברים אישר גורם אמריקאי המעורה בפרטים.