נתניהו: "מחוייב למתווה לשחרור חטופינו - עומד בתוקף על ארבעת העקרונות"

במהלך טקס סיום קורס קציני היבשה, נאם נתניהו וטען כי הוא מחויב למתווה שחרור החטופים, אך עומד על ארבעת עקרונותיו שהציג, בהם השגת כל יעדי המלחמה מול החמאס

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/07/24 18:08 ה בתמוז התשפד

נתניהו: "מחוייב למתווה לשחרור חטופינו - עומד בתוקף על ארבעת העקרונות"
נתניהו בטקס, צילום: צילום מסך, דובר צה"ל

במסגרת סיום קורס הקצינים, נאם ראש הממשלה בנימין נתניהו לצוערים והתייחס למגעים לעסקת החטופים ואמר כי הוא "מחוייב למתווה שחרור החטופים", במסגרת עקרונותיו שהציג השבוע, בהם השגת כל יעדי המלחמה.

נתניהו: "לא תתאפשר חזרת אלפי מחבלים חמושים לצפון הרצועה"

כזכור, נתניהו הבהיר השבוע את הסעיפים שבהם ישראל לא תתגמש בעסקת החטופים: "ראש הממשלה מוסיף לעמוד בתוקף על העקרונות שכבר הוסכמו על ידי ישראל: כל עסקה תאפשר לישראל לחזור ולהילחם עד להשגת כל מטרות המלחמה, לא יתאפשרו הברחות נשק לחמאס מגבול עזה למצרים, לא תתאפשר חזרת אלפי מחבלים חמושים לצפון הרצועה וישראל תמקסם את מספר החטופים החיים שיוחזרו משבי החמאס".

שר הביטחון גלנט נאם גם הוא במסגרת הטקס וטען: "לפני שעות אחדות הציגו נציגי צה"ל לחברי קהילת בארי את עיקרי תחקיר ההתקפה על הקיבוץ. אנו נדרשים לתחקיר ברמה הלאומית שיבהיר את העובדות - ועדת חקירה ממלכתית. ועדת החקירה הזו צריכה להיות אובייקטיבית, היא צריכה לבדוק את כולנו - את הממשלה, הצבא וגופי הביטחון. היא צריכה לבדוק אותי והיא צריכה לבדוק את ראש הממשלה ואת הרמטכ"ל".