מחדל: התפקיד של ראש מערך ההסברה ננטש - ולא מאויש כבר חודשיים

במהלך ישיבה של וועדת המשנה למדיניות חוץ והסברה זעם ח"כ גדעון סער על כך שטרם התחיל תהליך איתור ראש מערך הסברה חדש, זאת על אף שהקודם סיים את תפקידו לפני חודשיים. אילון לוי תקף: "ההסברה היא שדה קרב לכל דבר, והוא הופקר ברמה הלאומית"

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/07/24 12:41 ה בתמוז התשפד

מחדל: התפקיד של ראש מערך ההסברה ננטש - ולא מאויש כבר חודשיים
אילון לוי, נכח בוועדה, צילום: חיים צח/לע"מ

במהלך דיון של ועדת המשנה למדיניות חוץ והסברה היום (ה') התגלה מחדל חמור - חודשיים לאחר שראש מערך ההסברה סיים את תפקידו, עדיין לא החל הליך האיתור למינוי מחליף. דרורית שטיינמץ, סמנכל"ית במשרד ראש הממשלה הודתה: "אני לא יכולה לנקוב בלוחות זמנים, כרגע אין עדיין ועדת איתור".

סער: צריך להתבצע בדחיפות העליונה

יו"ר הועדה, ח"כ גדעון סער, זעם: "שמענו כוונות להשלים את כוח האדם והתקנים החסרים. רק כוונות זה לא מספיק טוב, אלה דברים שצריכים להתבצע בדחיפות העליונה. ישראל לא יורדת מהכותרות וגם לא תרד בתקופה הקרובה, יש לאייש את המשרות האלה בהקדם. בנוסף, צריך לשפר את כמות הדוברים הישראליים, מדינת ישראל היא מדינה של קיבוץ גלויות, כמעט בכל שפה היא יכולה להעמיד דוברים, צריך לקיים מאמץ פרו-אקטיבי לעבות את מערך הדוברים בכל שפה, זה דבר קריטי".

מתוך הוועדה

מתוך הוועדה צילום: דוברות הכנסת - נועם מושקוביץ

אילון לוי: ההסברה - שדה קרב שהופקר ברמה הלאומית

אילון לוי, לשעבר דובר הממשלה באנגלית, תקף בדיון: "אנחנו כמדינה לא רק שלא ערוכים לנהל את הקרב הבא אנחנו גם לא ערוכים לנהל את המשבר הנוכחי . ההסברה היא שדה קרב לכל דבר ועניין והוא הופקר ברמה הלאומית. כל יום עולים דוברים מאונר"א לדבר על המצב בעזה ואנחנו לא נותנים מענה".

"זה חבל מאוד כי ראיתי איך בתחילת המלחמה המדינה הקימה פס ייצור של דוברים ובמקום לשמר ולמסד את המערך הזה הוא למעשה התפורר. אנחנו פסע ממלחמה כוללת עם לבנון ואם המשבר הזה יפרוץ, נמצא את עצמינו מבחינה הסברתית באותה נקודה שבה היינו ב7.10. ביצעתי 400 ראיונות כדובר הממשלה באנגלית ולא היה לי חוזה כתוב והסידור הזה לא הצליח להאריך ימים כי בסופו של דבר אנשים צריכים לחזור לשגרה שלהם ולהתפרנס" סיפר. "אפשר להתלונן שהתקשורת נגדנו אבל עובדה שכשהיה לנו מערך של דוברים אז עשינו עבודה וייצרנו כותרות, ועכשיו אנחנו פחות נוכחים במגרש."