נשבר הלב "קנינו לך כמה דברים": ההקלטה האחרונה של ניר ברנס שנהרג בגולן לבנו

יום לאחר שניר ונועה ברנס, בני הזוג שנהרגו מפגיעת טיל בגולן, הובאו למנוחות מתפרסמת ההקלטה האחרונה של ניר לבנו. "קנינו לך כמה דברים לדירה. כשתחזור בעזרת השם" הקליט האב לבן | ממצאי התחקיר הראשוני

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/07/24 11:19 ה בתמוז התשפד

"קנינו לך כמה דברים": ההקלטה האחרונה של ניר ברנס שנהרג בגולן לבנו
משפחת ברנס, ההקלטה האחרונה, צילום: באדיבות המשפחה

ניר ונועה ברנס, בני 46, מקיבוץ אורטל שבגולן, הובאו אתמול (ד') למנוחה לאחר שנהרגו מפגיעה ישירה של טיל ברכבם בגולן. נועה וניר, חברים בקיבוץ אורטל הותירו אחריהם שלושה ילדים, בני 13, 16 ו-18. הבוק רפורסמה ההקלטה האחרונה של ניר עם בנו מתן, בו נשמע האב הדואג בשיחה האחרונה עם בנו לפני מותו.

"תודה לכם אמא ואבא על החיים הכי טובים שיש"

"יפה שלי, איך הולך לך מלך" אומר האב לבנו ובהמשך הקליט לו ואמר: "מגניב חמוד שלי איזה כיף, כל הכבוד. קנינו לך כמה דברים לדירה. כשתחזור בעזרת השם, תעבור תיקח מאמא". בנם הבכור של ניר ונועה שיתף אתמול עם עוקביו בפייסבוק פוסט מצמרר שכתב. "אין לי מילים לתאר כמה אני כאוב ומבולבל, אני מרגיש שלא סיפרו לי מספיק" כתב הבן. "אני לא יכול להאמין לזה, תודה לכם אמא ואבא על החיים הכי טובים שיש. לימדתי אותי כל כך הרבה דברים שהיום אני חזק מהם. אני יודע שאתם גאים בי שם למעלה ובטוח שאתם יושבים ואומרים 'וואו, איזה משפחה יש לנו'".

בגלל שיבושי GPS: בני הזוג לא קיבלו התראה

תחקיר ראשוני של חיל האוויר על פגיעת הרקטה שהובילה למותם של בני הזוג ברנס, מעלה כי מערכות ההגנה האווירית כלל לא ניסו ליירט את הרקטה כיוון שהכביש שבו נסעו בני הזוג מוגדר כשטח פתוח ומדיניות מערך ההגנה האווירית היא שלא לבצע כל ניסיון יירוט לרקטות שמשוגרות בשטחים פתוחים. כך לפי פרסום של דורון קדוש בגל"צ. לפי הדיווח, למרות שהכביש הראשי עבר בסמוך לבסיס נפאח אשר מוגדר כשטח שבו יש ליירט רקטות - הכביש המרכזי לא הוגדר כשטח כזה.

עוד עולה מהתחקיר, כי בני הזוג ככל הנראה לא קיבלו התרעה ביישומון פיקוד העורף וזאת בשל השפעתם של שיבושי ה-GPS הכבדים באזור. גם אם הייתה מותקנת בטלפון של בני הזוג אפלקייצית פיקוד העורף, ככל הנראה לא הייתה מתקבלת בטלפון התרעה ובני הזוג לא יכלו לדעת כי הם נמצאים באזור מטווח.