נחנך היישוב החדש בבנימין: "התודה הגדולה לתושבים"

במעמד שרים וחברי כנסת חנכה מועצת בנימין את היישוב החדש "שדה אפרים" במערב בנימין, בהמשך להחלטת הממשלה להסדרת היישוב. האירוע נערך במעמד חברי מליאת המועצה וחברי הנהגות יישובי האזור

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/07/24 11:06 ה בתמוז התשפד

נחנך היישוב החדש בבנימין: "התודה הגדולה לתושבים"
היישוב החדש שדה אפרים בבנימין | , צילום: שחר כהן, דוברות בנימין

"שדה אפרים", הממוקם במערב בנימין, צפוי להתרחב משמעותית לפי תכניות המועצה האזורית בנימין בכ-1,750 יח"ד, ולהתפתח כיישוב מרכזי באזור. הסדרת היישוב מהווה נדבך נוסף בפיתוח ההתיישבות באזור ומבססת את האחיזה הישראלית בין יישובי טלמונים לבין מודיעין ואזור נתב"ג.

בטקס השתתפו שר הבינוי והשיכון יצחק גולדקנופף, שרת ההתיישבות ח"כ אורית סטרוק, שר האנרגיה והתשתיות אלי כהן וח"כ בועז ביסמוט. ראש המועצה האזורית בנימין ויו"ר מועצת יש"ע, ישראל גנץ: "היישוב שדה אפרים מחבר את גוש דולב-טלמונים למודיעין ברצף טריטוריאלי אסטרטגי וביטחוני. נמשיך לבנות ולפתח את ההתיישבות ואת הקשר ההיסטורי והתרבותי של עם ישראל לארץ ישראל. היום כולם מבינים שזהו צעד הכרחי כחלק בלתי נפרד מהניצחון שעם ישראל זקוק לו. תודה לשר בצלאל סמוטריץ׳ שהוביל את המהלך. התודה הגדולה היא לתושבים שמחזיקים את המקום כבר שנים, אני מעריץ ואוהב אתכם".

היישוב החדש שדה אפרים בבנימין |

היישוב החדש שדה אפרים בבנימין | צילום: שחר כהן, דוברות בנימין

שר הבינוי והשיכון יצחק גולדקנופף: "יישוב ארץ ישראל זו אחת המצוות החשובות בתורה ואני רואה בחבלי ארץ אלו כחשובים ביותר לעם ישראל ולבטחונו". שר האנרגיה והתשתיות אלי כהן: "ראיתי בהצבעה על הקמת היישוב זכות גדולה. אני רוצה לברך את ראשוני המתיישבים שהיו החלוצים. מברך את ידידי ישראל גנץ שעבד לטובת ההתיישבות גם כשלא היה נוח. השבעה באוקטובר הוכיח דבר אחד - לא מוסרים את שטחי מדינתנו לאף אחד".

שרת ההתיישבות אורית סטרוק הזכירה את לאה זאב ז"ל, שהקימה את שדה אפרים יחד עם בעלה איתן וילדיהם, ואמרה: ''רוחה הגדולה של לאה, רוח אהבת הארץ ענקית, שורה במקום הזה. אני מודה לכם בשם כל ממשלת ישראל על מה שעשיתם כאן עד היום, ומבטיחה, כשרת ההתיישבות, להמשיך ולהרחיב את הישוב הזה ואת האזור כולו''.