"ירוקים, צעירים ונדירים": הצב "מרגי" ועוד 5 חברים הצליחו להגיע הבייתה | צפו

6 צבי ים שעברו שיקום במרכז הארצי להצלת צבי ים של רשות הטבע והגנים הושבו לים בחוף בית ינאי, הצב "נימר" נמצא מסובך בחוטי דיג ואילו הצב "מרגי" נתפס בשוגג בקרס. בנוסף, השתחררו באירוע 2 צבי ים ירוקים צעירים ונדירים | צפו

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/07/24 08:01 ה בתמוז התשפד

"ירוקים, צעירים ונדירים": הצב "מרגי" ועוד 5 חברים הצליחו להגיע הבייתה | צפו
הצב מרגי, חזר לים, צילום: אפרת קדוש, רשות הטבע והגנים

4 צבי ים חומים בוגרים, שנפגעו ממגוון מפגעים שמסכנים את צבי הים עברו טיפול במרכז הצלה לצבי ים של רשות הטבע והגנים והושבו היום לים בגן הלאומי חוף בית ינאי. הצבים "בילעל" ו"יגל", סבלו מפגיעות הדף כתוצאה מפיצוצים ימיים שמקורם טרם ידוע ופוגעים ברקמות הרכות של צבי הים, כך התגלה באבחון CT אצל ד"ר צחי אייזנברג במרפאת "כל חי".

הצב "נימר" והצב "מרגי"

הצב "נימר" נמצא מסובך בחוטי דיג ואילו הצב "מרגי" נתפס בשוגג בקרס. שני הצבים הגיעו בסוף שנת 2023 ונזקקו לטיפול ושיקום ארוכים. "נימר" היה מסובך מאוד בחוטי דיג, מה שגרם לפגיעה חמורה ונמק בגפה שמאל אחורית.

ברשות הטבע והגנים מזכירים שאם מוצאים צב ים מסובך בפסולת, אסור להסיר את הפסולת ואסור להשיב את הצב חזרה לים, הצב חייב לקבל טיפול רפואי במרכז ההצלה. "לצערנו לא ניתן היה להציל את הגפה של 'נימר' והיא הוסרה בניתוח תחת הרדמה, אך הצב התחזק, שוחה ומתנהג בצורה תקינה ומוכן לשחרור חזרה הביתה".

חזר הבייתה

חזר הבייתה צילום: אפרת קדוש, רשות הטבע והגנים

בנוסף, השתחררו באירוע 2 צבי ים ירוקים צעירים ונדירים, "פאצו" ו"כרמל". הצבים הצעירים נפגעו מהסתבכות בפסולת פלסטיק, ובזכות הטיפול הם מקבלים הזדמנות נוספת לחיים ובתקווה שיגיעו לגיל הרבייה ויתרמו להגדלת אוכלוסיית צבי הים הירוקים בים התיכון, שנמצאת בסכנת הכחדה.

קיבלו טיפול רפואי צמוד

במהלך שהותם של הצבים במרכז ההצלה הם קיבלו טיפול רפואי צמוד, בריכות מי ים נקיות, ניקיון שבועי, שקילות ומדידות וכמובן מזון המותאם לצרכיהם. הם זכו לטיפול מסור ע"י צוות המטפלים והמתנדבים של מרכז ההצלה, ובעקבותיו הם מוכנים לשוב חזרה הביתה אל הים. אנו מודים לצוות המתנדבים והמתנדבות של מרכז ההצלה על הסיוע היומיומי בטיפול בצבים עד החלמתם, ונרגשים בכל פעם מחדש שמשחררים את צבי הים לאחר החלמתם, עקב התרומה המשמעותית לשיקום אוכלוסיית צבי הים בים התיכון.
אלכסיי שולומוצקי מנהל הגן הלאומי חוף בית ינאי מוסיף כי במסגרת מרכז התנדבות חדש בגן הגיעה קבוצה של הנדסה ימית מחיל הים. כ 30 חיילים ניקו את החלק הצפוני של החוף ואספו כ 20 שקיות זבל. לאחר מכן השתתפו באירוע שחרור צבים בחוף המרכזי בבית ינאי.