מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

בנם של הזוג ברנס: "אני מרגיש שלא סיפרו לי מספיק"

בנם של ניר ונועה ברנס שנרצחו מפגיעת טיל של חיזבאללה ספד להוריו בפוסט מצמרר: "רציתי לומר סליחה אם פגעתי בכם, אתם האוויר לנשימה שלי אנשים טהורים בנפש ובגוף"

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/07/24 15:28 ד בתמוז התשפד

בנם של הזוג ברנס: "אני מרגיש שלא סיפרו לי מספיק"
משפחת ברנס, צילום: באדיבות המשפחה

יממה לאחר שניר ונועה ברנס נהרגו כתוצאה מפגיעה ישירה של רקטה ברכבם במהלך המטח הכבד של חיזבאללה לעבר האזור, בנם הבכור של ניר ונועה ברנס, שיתף היום (ד') עם עוקביו בפייסבוק פוסט מצמרר. "אין לי מילים לתאר כמה אני כאוב ומבולבל, אני מרגיש שלא סיפרו לי מספיק" כתב הבן. "אני לא יכול להאמין לזה, תודה לכם אמא ואבא על החיים הכי טובים שיש. לימדתי אותי כל כך הרבה דברים שהיום אני חזק מהם. אני יודע שאתם גאים בי שם למעלה ובטוח שאתם יושבים ואומרים 'וואו, איזה משפחה יש לנו'".

"אנשים מצחיקים שכל דקה איתם זה שמחה וצחוק"

הבן הוסיף וספד להורים: "רציתי לומר סליחה אם פגעתי בכם, אתם האוויר לנשימה שלי אנשים טהורים בנפש ובגוף. אנשים טובים שתמיד עזרו לכולם, אנשים מצחיקים שכל דקה איתם זה שמחה וצחוק. מתגעגע לבדיחות הפרטיות שלנו, תמיד אני אזכור ברנס זה מותג. במילה אחת - תודה".

אמבולנסים בזירת האירוע |

אמבולנסים בזירת האירוע |, צילום: דוברות מד"א

ראש המועצה האזורית בגולן מסרב לפינוי: "אנחנו מגנים על ירושלים ותל אביב"

מוקדם יותר, תושבים וראשי רשויות ברמת הגולן הגיבו לאירוע הקשה ותקפו את מדיניות הממשלה בצפון. אורי קלנר, ראש המועצה האזורית גולן, התראיין הבוקר (ד') לגלי צה"ל והבהיר: "אנחנו לא רוצים להתפנות כי אנחנו מגנים על ירושלים ותל אביב". קלנר הדגיש: "לא נשלים עם המצב שבו אזרחים נמצאים תחת איום יומיומי. אנו דורשים לפעול באופן מיידי ונחרץ להרתעת האויב שמנסה לפגוע בנו. לא נאפשר להפוך את הגולן לרצועת הביטחון של ישראל".

חוסר המשילות והיעדר הביטחון בגבול הצפון עלו הערב בחייהם של שני אזרחים

פורום "מגן עוטף לבנון" המייצג את תושבי הצפון שלא מפונים מביתם מסרו לאחר האירוע: "במשך תשעה חודשים אנו זועקים לכל עבר אודות היעדר הביטחון של אזרחי ישראל שהושארו והופקרו מאחור. לצערנו הרב חוסר המשילות והיעדר הביטחון בגבול הצפון עלו בחייהם של שני אזרחים שנרצחו בגלל הפקרות זו".

במטה "נלחמים על הצפון" הוסיפו על הדברים והצהירו כי "אם לא נצא למלחמה בצפון עכשיו, זה יהיה פשע בל ימחה על ממשלת וההנהגה. יש פה הזדמנות שאסור לפספס להכרעה אמיתית ולא מתקפות נקודתיות שלא נותנות גרם של הרתעה". הם איימו למחות על התנהלות ממשלה, וציינו כי "בקרוב תראו אותנו ברחובות, ממילא לא השארתם לנו בית".