החלטה אחת יותר מדי: סמוטריץ' רוצה להחזיר את הרפורמה המשפטית

לאחר רצף החלטות של פרקליטות המדינה ומערכת המשפט ובראשן חיוב המדינה לממן את ההגנה על הנוח'בות, אומר השר סמוטריץ': "נצטרך לחזור לרפורמה המשפטית" - מערכת המשפט: "מנותקת מערכי היסוד של החברה הישראלית"

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/07/24 15:10 ד בתמוז התשפד

החלטה אחת יותר מדי: סמוטריץ' רוצה להחזיר את הרפורמה המשפטית
סמוטריץ', צילום: Yonatan Sindel,Flash90

שר האוצר סמוטריץ' התראיין היום (ד') לגלי ישראל והצהיר כי "נצטרך לחזור לרפורמה המשפטית", זאת מכיוון ש"שימו לב במה מתעסקת מערכת המשפט בימים האחרונים, במימון ייצוג מחבלי הנוח'בה, בלעצור ולחקור גיבורים שלנו בחשד ל'רצח' מחבלי נוח'בה, בלטפל בתנאי המחבלים ובהקלות לפלסטינים".

מערכת המשפט: "מנותקת מערכי היסוד של החברה הישראלית"

סמוטריץ' המשיך ואמר: "מערכת המשפט בישראל התנתקה כבר מזמן מערכי היסוד של החברה הישראלית והמסכות כעת מוסרות, עוד ועוד אנשים שאולי לא תמכו בתיקונים שרצינו להביא לפני המלחמה - מבינים עכשיו".

מחבלי נוחבה עצורים

מחבלי נוחבה עצורים, צילום: Chaim Goldberg,Flash90

סמוטריץ': "נצטרך לחזור לרפורמה ולתיקונים במערכת המשפט"

שר האוצר הוסיף והבהיר: "אני אומר חד וחלק, אנחנו נצטרך לחזור לרפורמה ולתיקונים במערכת המשפט". לבסוף, סמוטריץ' אמר כי הוא מקווה שיהיה להם את הכוח הפוליטי לעשות את זה, והם יצטרכו "להשתמש בכל האבסורדים הללו להסביר לציבור הישראלי שזה בדיוק מה שרצינו לעשות".

בית המשפט הורה למדינה לממן ייצוג פרטי למחבלים

כזכור, אמש פורסם כי בית המשפט הורה למדינה לממן ייצוג פרטי למחבלים מקופת המדינה. הנהלת בית המשפט פנתה למשרד המשפטים בבקשה להעביר את התשלום לעורכי הדין שיגנו על מחבלי הנוח'בה. זאת משום שמדינת ישראל אישרה את המימון, אך בפועל לא העבירה את הכסף הדרוש מקופת המדינה. שר האוצר בצלאל סמוטריץ' הצהיר בתגובה כי "משרד האוצר לא יקצה למהלך החמור הזה ולו שקל אחד".