בית המשפט הורה לממן ייצוג למחבלי נוח'בה מקופת המדינה - כך הגיב שר האוצר

לאחר סירוב הסנגוריה הציבורית לייצג את מחבלי הנוח'בה בהליך משפטי, הורה בית המשפט לממן ייצוג פרטי למחבלים מקופת המדינה. שר האוצר סמוטריץ': "משרד האוצר לא יקצה למהלך החמור הזה ולו שקל אחד"

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/07/24 21:33 ג בתמוז התשפד | עודכן בתאריך 09/07/24 22:44

בית המשפט הורה לממן ייצוג למחבלי נוח'בה מקופת המדינה - כך הגיב שר האוצר
מחבלי נוחבה עצורים, צילום: Chaim Goldberg,Flash90

סוגיית ייצוג מחבלי הנוח'בה מעסיקה רבים במערכת המשפטית של מדינת ישראל. בעוד הסנגוריה הציבורית הודיעה כי לא תייצג את המחבלים בבית המשפט, הצורך לנהל הליך הוגן במדינה דמוקרטית עומד בעינו.

בית המשפט קבע: ייצוג פרטי למחבלים במימון המדינה

כפי שפורסם ב"כאן חדשות" הערב, בית המשפט הורה למדינה לממן ייצוג פרטי למחבלים מקופת המדינה. הנהלת בית המשפט פנתה למשרד המשפטים בבקשה להעביר את התשלום לעורכי הדין שיגנו על מחבלי הנוח'בה. זאת משום שמדינת ישראל אישרה את המימון, אך בפועל לא העבירה את הכסף הדרוש מקופת המדינה.

מדוברות בתי המשפט נמסר בתגובה לכאן: "החוק מחייב ייצוג סניגור לצורך קיום דיון של עצור, מכיוון שמדובר בדיונים שהתקיימו בהיוועדות חזותית, ניתנו מספר החלטות שיפוטיות למינוי סניגור פרטי ומימון שכר הטרחה מאוצר המדינה. הנהלת בתי המשפט פנתה למשרד המשפטים לצורך בחינת אופן יישום ההחלטות השיפוטיות ומציאת מקור תקציבי, והנושא נמצא עדיין בבחינה".

שר האוצר: אני אוסר על מימון מסוג זה

בעקבות הפרסום שיגר שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳ מכתב דחוף לממונה על התקציבים והורה שלא לממן ייצוג פרטי למחבלים מתקציב המדינה. השר כתב: "מדובר באבדן עשתונות ערכי. אזרחי ישראל לא יממנו מכספם הגנה משפטית לאויבים מתועבים כאלה. אף פעם לא, ובפרט בתקופה מאתגרת זו בהיבטים הפיסקליים וכשאנחנו נדרשים לגרד מן הגורן ומן היקב מקורות תקציביים למתן מענה לשלל צרכי החברה הישראלית בעת מלחמה ונדרשים לצעדי התכנסות קשים".

סמוטריץ

סמוטריץ', צילום: Oren Ben Hakoon,Flash90

עוד כתב לממונה על התקציבים: "אני מניח שגם לולי הנחייתי זו לא היית מעלה בדעתך להיענות לבקשה ההזויה הזו, אולם למען הסר ספק הריני להודיעך כי אני אוסר על מימון ההגנה המשפטית האמורה מתקציב המדינה. צודקת הסנגוריה הציבורית בהתנגדותה לייצג את מחבלי הנוחבה ואין לי כל כוונה לאפשר זאת ממקורות אחרים."