בגלל דברי שיקלי: השיחה החריגה שנערכה בין נשיא צרפת לנתניהו

עמנואל מקרון הביע ביקורת בשיחת טלפון עם נתניהו על התערבות שרים ישראלים בפוליטיקה הצרפתית. השיחה נערכה לאחר ששר התפוצות שיקלי הביע תמיכה בשבועות האחרונות במפלגת הימין הקיצונית בצרפת

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/07/24 20:58 ג בתמוז התשפד

בגלל דברי שיקלי: השיחה החריגה שנערכה בין נשיא צרפת לנתניהו
נתניה ומקרון בימים טובים יותר |, צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ

עמנואל מקרון הביע ביקורת בשיחת טלפון עם ראש הממשלה נתניהו על התערבות שרים ישראלים בפוליטיקה הצרפתית הפנימית והצהיר כי התנהגות זו "אינה מקובלת". השיחה נערכה זמן קצר לפני הבחירות לפרלמנט הצרפתי שהתקיימו בתחילת השבוע. כך פרסם היום (ג') ברק רביד בוואלה מפי שני מקורות שנכחו בשיחה.

שיקלי על לה-פן בתור נשיאה: "זה יהיה טוב לישראל"

הביקורת הופנתה כלפי שר התפוצות עמיחי שיקלי שהרבה להביע תמיכה פומבית במפלגת הימין הקיצוני "האיחוד הלאומי" שבראשה עומדת מארין לה-פן. בסוף חודש מאי האחרון, לאחר השתתפותו בכנס של מפלגות ימניות קיצוניות באירופה, שיקלי פרסם ברשת ה-X ציוץ שבו הוא שיבח את לה-פן ותקף את מקרון. בנוסף, בשבוע שעבר, שר התפוצות טען כי "זה יהיה טוב לישראל" אם לה-פן תהיה נסיעה והוסיף כי גם נתניהו חושב כמוהו.

שיקלי, כמה מנדטים הוא מביא?

שר התפוצות, עמיחי שיקליצילום: Yonatan Sindel/Flash90

נתניהו הבטיח - אך שיקלי לא הקשיב

השיחה בין שני המנהיגים נערכה יממה לאחר הראיון של שיקלי בשבוע שעבר. השיחה עסקה במצב הביטחוני שבו ישראל שרוייה אך גם על התערבות השרים הישראלים בפוליטיקה הצרפתית. מקרון טען כי דבר זה "לא מקובל" ונתניהו הגיב כי הוא הנחה את השרים לא לעשות זאת שוב. אך למרות הבטחתו, שיקלי המשיך להתראיין בנושא ולאחר פרסום התוצאות הוא טען כי מקרון "זרק את הקהילה היהודית בצרפת מתחת לגלגלים".