חשיפה: כך מנסים בחיזבאללה להתחמק מהמודיעין הישראלי

ארגון חיזבאללה הורה לפעיליו לחזור לדרך תקשורת ישנה ולא להשתמש במכשירים סלולאריים על מנת למנוע מעקב של ישראל. אך, השיטה החדשה גורמת להנהגת הארגון לתקשר באופן פחות יעיל עם חבריו

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/07/24 20:02 ג בתמוז התשפד

חשיפה: כך מנסים בחיזבאללה להתחמק מהמודיעין הישראלי
חסן נסראללה |, צילום: mohammad kassir,Shutterstock

חיזבאללה למד מטעויות העבר ומתאים את הטקטיקה שלו בהתאם ליכולת המודיעינית הישראלית. כך נחשף היום (ג') בסוכנות הידיעות רויטרס. על פי הדיווח, חברי הארגון חזרו לתקשר בדרך ישנה על מנת למנוע מעקב של ישראל, ובין היתר אוסר על פעיליו לדבר בטלפונים סלולריים, מעביר הודעות בין החברים באופן פיזי ואף פרסם הודעה לנתק את מצלמות האינטרנט במחשבים.

חיזבאללה

חיזבאללה, צילום: shutterstock

גורם המקורב לחיזבאללה מסר לסוכנות: "כשאתה מתמודד עם התקדמות טכנולוגית מסוימת, אתה צריך לחזור לשיטות הישנות". אך, לטענת גורמים בחיזבאללה שיטת התקשורת הישנה שבה הארגון משתמש כעת "הופכים את הנהגת חיזבאללה להרבה פחות יעילה בתקשורת מהירה עם חייליו".

חיזבאללה: לא לסמוך על אנשים לא מוכרים שמתקשרים לטלפון - מחשש שישראל מתחזה

עוד סופר בתחקיר על מקרה של תקיפה ישראלית בלבנון בנובמבר האחרון. במקרה, אישה מדרום המדינה קיבלה טלפון מאדם שטען שהוא פקיד אשר שאל אם בני המשפחה נמצאים בבית, האישה ענתה שלא, ולאחר זמן מה הבית הותקף. לאחר המקרה, חיזבאללה הזהירו באופן פומבי את האזרחים לא לסמוך על אנשים שמתקשרים מכיוון שלטענתם ישראל מתחזה ללבנונים על מנת להשיג מידע.