צביקה מור חושש: הגברים הצעירים והחיילים ישארו לסוף ולא נראה אותם

צביקה מור, אביו של החטוף איתן מור, מסביר את ההתנגדות שלו לעסקת החטופים הנרקמת: "סינוואר יודע בדיוק מי ישתחרר אצלו, באיזה בית כלא הוא נמצא, מה התפריט שלו בוקר צהריים וערב ולנו אין שום מידע אמיתי. להמשיך את הלחץ הצבאי עד שחמאס יבקש לדבר איתנו"

אביחי ישראל אביחי ישראל, חדשות כיפה 09/07/24 16:38 ג בתמוז התשפד

צביקה מור חושש: הגברים הצעירים והחיילים ישארו לסוף ולא נראה אותם
צביקה מור, אבא של איתן, צילום: פורום תקווה

עם התנעת המגעים לעסקת חטופים מחדש, בפורום תקווה מחדדים מסרים ומתנגדים בתוקף לעסקה. בשיחה עם "חדשות כיפה" מסביר צביקה מור, אביו של איתן מור, את דעתו של הפורום ואת תנאי הסף שלהם להתחיל לדבר עם חמאס – לקבל מידע אמין על החטופים ולהעביר אותם לצד שלישי. "להמשיך את הלחץ הצבאי עד שחמאס יבקש לדבר איתנו", אומר מור ומשתף גם בחששות מהעסקה.

התנאים של פורום תקווה להידבר עם חמאס

"מתחילת הדרך אמרנו שהדרך לשחרר את החטופים תהיה רק בכוח, כל זמן שנהיה חלשים ונרדוף אחרי חמאס זה לא ילך", מסביר מור בראיון עם "חדשות כיפה". "מהפרטים שאנחנו שומעים נראה שמדינת ישראל מאבדת את כל הנכסים שהיא הצליחה להשיג במלחמה, בהקרבה של מאות מחיילינו, וכל זה תמורת חוסר מידע".

איתן מור, נחטף לעזה

איתן מור, נחטף לעזה, צילום: באדיבות המשפחה

מור מסביר כי תנאי ראשוני להידבר עם חמאס זה מידע אמיתי על מצב החטופים. "תנאי הסף שלנו הוא לדעת מה קורה עם החטופים שלנו. יותר מזה: אנחנו דורשים שכל החטופים יעברו לצד שלישי כמו מצרים או הצלב אדום. לא מתחילים משא ומתן לפני שכל החטופים עוברים לפיקוח רפואי". לדבריו של מור, "סינוואר יודע בדיוק מי ישתחרר אצלו, באיזה בית כלא הוא נמצא, מה התפריט שלו בוקר צהריים וערב ולנו אין שום מידע אמיתי על היקירים שלנו".

"לא יתכן שאנחנו נשלם במזומן ונקבל צ'קים דחויים"

מור מסביר כי חמאס לא מתחייב לשום דבר בתוך ההסכם לעומת ישראל שכבולה לערבויות האמריקניות, ואת החשש שלו מכך שבנו ישאר מאחור. "מרגע החתימה אנחנו מתחייבים להכל, לעומת חמאס שלא נותן שום מידע. לא יתכן שאנחנו נשלם במזומן ונקבל צ'קים דחויים. החשש הגדול הוא שהגברים הצעירים והחיילים ישארו לסוף ולא נראה אותם. אנחנו לא יכולים להסכים לכך שכדי להציל שמונה עשרה חטופים חיים יקריבו את כל המאה, גם מצד החטופים עצמם וגם מצד ביטחון המדינה".