עלה להם ביוקר: מה שנמכר ביו"ש ב-3 שקלים, מגיע בעזה ל-2,000

השפעות המלחמה בעזה מורגשות גם בכל הנוגע להברחות לתוך הרצועה, שנעצרו כמעט לגמרי עם השתלטות צה"ל על המעברים וציר פילדלפי. על פי דיווח של ה"וושינגטון פוסט" מחירה של סיגריה בודדת עלול להגיע ל-30 דולר, זאת בזמן שברשות הפלסטינית נמכרת סיגריה בשלושה שקלים | כך עובד מערך ההברחות

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/07/24 10:27 ג בתמוז התשפד

עלה להם ביוקר: מה שנמכר ביו"ש ב-3 שקלים, מגיע בעזה ל-2,000
סיגריות בעזה, השוק השחוק חוגג, צילום: Anas-Mohammed,Shutterstock

כשבישראל ובחמאס עדיין דנים על עסקת חטופים חדשה, גובר הלחץ הבינלאומי לסיים את הלחימה בעזה, בין היתר בגלל המצב ההומניטרי הקשה ברצועה, דבר אליו מתנגדים בישראל נחרצות. המצב בעזה מוביל לכך שמלבד הסיוע ההומניטרי הרב שנכנס לרצועה, מתפתחות גם הברחות של מוצרים מסויימים לרצועה אך מחירם גבוה ביותר. דוגמא לכך היא הסיגריות.

30 דולר לסיגריה בודדת

בכתבה ב"וושינגטון פוסט" נכתב כי סיגריה בודדת יכולה להגיע ברצועת עזה למחיר של 30 דולר ליחידה בודדת, זאת בזמן שאותה סיגריה בשטחי הרשות הפלסטינית נמכרת בשלושה שקלים בלבד. מחיר חבילת סיגריות שלמה עלולה להגיע למחיר של 2,000 שקלים.

תושבים עזתים, נדרשים להתפנות

תושבים עזתים, שוק שחור למותרות. צילום: Abed Rahim Khatib,Flash90

לפי מבריח שהתראיין בכתבה, הסיגריות עצמן מוברחות בתוך אבטיחים ריקים או בתחתית של קרטוני סיוע ומגיעים בעיקר דרך מעבר תרקומיה ומשם דרך מעבר כרם שלום לתוך עזה. אחת הסיבות להתייקרות הסיגריות בשוק העזתי היא ההשתלטות של ישראל על ציר פילדלפי, דבר שעצר משמעותית את יכולת ההברחות גם של סחורות דרך מנהרות למצרים.