עמית סגל: זה התאריך בו תתפרק הממשלה

הפרשן חוזה כי הממשלה אמנם תצליח לשרוד את החודשים הקרובים, אך לא מעבר לכך. לטענתו, לקראת דיוני התקציב החרדים יבקשו לפצות את עצמם על צווי בג"צ, במקביל לקיצוצי אדירים עקב המלחמה, והממשלה פשוט לא תצליח לעמוד בפרץ

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/07/24 12:35 כט בסיון התשפד

עמית סגל: זה התאריך בו תתפרק הממשלה
ביבי ושרה מצביעים בקלפי, ארכיון, צילום: חיים צח / לע"מ

במקביל למלחמה המתחוללת כבר חודשים בעזה, נתניהו וממשלתו נאבקים גם הם ללא הפסקה בקריאות להקדמת הבחירות ובניסיונות הפלת הקואליציה. בעוד עד כה הצליחו להתחמק מהגעה לקלפי, הפרשן עמית סגל חוזה כי המזל לא יימשך זמן רב, ומדביק לממשלה תאריך תפוגה.

עמית סגל

עמית סגל , צילום: Yonatan Sindel,Flash90

החרדים יפילו את הממשלה

בטור שפרסם היום (ו') בידיעות אחרונות טען כי הקואליציה עתידה להתפרק כבר במרץ או אפריל הקרובים, ותלה את הסיבה לכך בתקציבי החרדים. לדבריו, "החרדים ידרשו לפצות את עצמם על הכספים שיאבדו בגלל בג"ץ, והשילוב בין זה ובין הקיצוצים האדירים שיידרשו בתקציב עקב הגירעון והמלחמה יוביל לפירוק".

הוא טען כי החרדים נכנסים לפאניקה עקב סיום מושב הקיץ בעוד כשבועיים, וכי אם לא יגיעו להסדר בנוגע לגיוס, צווי בג"צ יתחילו לפעול והתקציבים של הישיבות ילכו ויתמוססו. "לפני פסיקת בג"ץ הם שמחו מאוד על הקצב האיטי של דיוני ועדת החוץ והביטחון על חוק הגיוס. עכשיו הם דורשים דיונים יומיים. לפני פסק הדין משיכת זמן הייתה פיצ'ר, עכשיו היא באג. בלי חוק חדש גל הקיצוצים האדיר בדרך. צוותים שלמים באופוזיציה סורקים בימים אלה את ספרי התקציב והתקנות כדי לאתר כל סעיף שבאמצעותו החרדים בגיל גיוס ובני משפחותיהם מקבלים הטבות, ולקצץ אותו" הסביר סגל את הפאניקה.

דרעי וגולדקנופף |

דרעי וגולדקנופף | , צילום: Flash 90

גנץ משתף פעולה עם החרדים

עוד הוא טען כי גנץ, שצונח במהירות בסקרים מאז שעזב את הממשלה, נואש לעזור לחרדים שכן הדבר נותן לו יתרון על פני שאר מנהיגי האופוזיציה: "הטיעון העיקרי שלו עד היום להובלת הגוש היה ההובלה בסקרים, אבל כשזו נשחקת במהירות, הוא נשאר בעיקר עם הטיעון שרק הוא יכול להקים קואליציה עם החרדים, יכולת שאין ללפיד ולליברמן". בין כך ובין כך, להשערתו של סגל, הממשלה תשרוד בינתיים. לפחות עד לדיוני התקציב הבאים.