בתוך פחות מחודש - בעיר הולדתו: המחווה המיוחדת לשר שנפטר

תחנת הרכבת בבית שאן תיקרא על שמו של דוד לוי. שרת התחבורה, מירי רגב: "עבורי ועבור בני דורי, דוד ז"ל שימש כסמל של צדק ונחישות. מעשיו ותרומתו למדינה ילוו אותנו עוד שנים רבות, והנצחתו בתחנת הרכבת בעיר בית שאן, היא צעד חשוב ומתבקש"

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/07/24 16:38 כח בסיון התשפד

בתוך פחות מחודש - בעיר הולדתו: המחווה המיוחדת לשר שנפטר
דוד לוי, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

מאות משתתפים בהם שרים, חברי כנסת, ראשי רשויות, אישי ציבור, בני משפחתו ומוקירי זכרו של השר לשעבר, דוד לוי ז"ל, השתתפו היום (ה') בטקס קריאת תחנת הרכבת בעיר בית שאן, על שמו של לוי, במלאות שלושים לפטירתו. יו"ר הרכבת משה שמעוני אישר בדירקטוריון רכבת ישראל את ההחלטה על הנצחתו של השר לוי בדרך זו, בזכות תרומתו הרבה למדינת ישראל ולעיר בית שאן, עימה היה מזוהה.

בכל שנות עשייתו הציבורית, כתושב בית שאן, חבר מועצת העיר, חבר כנסת ושר, טבע דוד לוי את חותמו במישור החברתי והמדיני כאחד, תוך הובלת מאבק בלתי מתפשר לקידום ערכי הצדק והשוויון, ושילוב כל חלקי האוכלוסייה ונציגיה בשערי הממלכתיות.

מחווה לשר בתחנת הרכבת

מחווה לשר בתחנת הרכבת צילום: דוברות משרד התחבורה

"דוד לוי ייזכר כמי שרתם את משאביו המנהיגותיים כדי להעניק תנופה ותקומה לעשרות שכונות מצוקה ועיירות פיתוח, ובכך קירב מאות אלפי ישראלים וסלל את דרכם לשותפות משמעותית בהנהגת המדינה", אמרה השרה רגב.

כשר הבינוי והשיכון, דחף דוד לוי לפיתוח רשתות תחבורה בתוך הפריפריה ובינה לבין מרכז הארץ, תוך שיתוף פעולה פורה עם שרי התחבורה בממשלות השונות. כשר החוץ, ביצר דוד לוי את מעמדה של ישראל בקרב אומות העולם, ביסס וחידש קשרים דיפלומטיים עם מדינות רבות ושילב את ישראל כחברה במוסדות וארגונים בינלאומיים התורמים למעמדה וליוקרתה.

--