בן גביר שקל להגיע לאירוע הפרידה, לשכת המפכ"ל: ההזמנה נשלחה בטעות

השר בן גביר שקל להגיע לערב הפרידה מהמפכ"ל שייערך בשבועות הקרובים. לאחר הפרסום, לשכת המפכ"ל טענה כי הוא לא הוזמן. בתגובה לכך, אנשי השר הציגו את ההזמנה, ובתשובה לשכת שבתאי כי ההזמנה נשלחה בטעות

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/07/24 14:22 כח בסיון התשפד

בן גביר שקל להגיע לאירוע הפרידה, לשכת המפכ"ל: ההזמנה נשלחה בטעות
בן גביר ושבתאי |, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

סאגת בן גביר והמפכ"ל ממשיכה: לקראת סיום כהונתו של המפכ"ל קובי שבתאי נערכים מספר אירועי פרידה רשמיים, לאירוע המרכזי שקל להגיע גם השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר למרות היחסים העכורים בין השניים. אך לאחר שנשלחה לשר הזמנה, בלכת המפכ"ל הודיעו כי מדובר בטעות וכי השר לא מוזמן, כך פורסם בישראל היום.

בן גביר שקל להגיע לאירוע, אך ההזמנה הגיעה בטעות

לאחר הפרסום, לשכתו של שבתאי הודיעה כי בן גביר כלל לא הוזמן לאירוע. לדבריהם: "מדובר בערב פרטי שהוא בכלל לא הוזמן אליו". בתגובה, אנשיו של השר פרסמו צילומי מסך מהמייל המעידים כי הוא הוזמן. בתשובה לכך, לשכתו של המפכ"ל הגיבה למייל ההזמנה והודיעה כי חלה טעות ולכן ההזמנה מבוטלת.

בן גביר

בן גביר, צילום: Sraya Diamant/Flash90

ההערכה: ההזמנה לא הגיעה לאור היחסים הרעועים בין השניים

לערב הפרידה הוזמנו בכירים בפוליטיקה, במשטרה ובחברה הישראלית, ורבים מהם אישרו הגעה. בין המגיעים יהיו ראש הממשלה, נשיא המדינה ויושב ראש הכנסת, ולראשונה השר שמפקד על המשטרה לא הוזמן. לפי ההערכות, בן גביר לא קיבל את ההזמנה לאור היחסים הרעועים בין השניים, במיוחד בחודשים האחרונים.

המפכ"ל קובי שבתאי

המפכ"ל קובי שבתאי, צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

העימות בין בן גביר ושבתאי

כזכור, במכתב דרמטי ששלח מפכ"ל המשטרה יעקב שבתאי ליועצת המשפטית לממשלה, נחשף ניסיון של השר בן גביר לשלוט על פעולות המשטרה, מאחורי גבו וללא אישורו של המפכ"ל. לדבריו, השר זעם על כך שהמשטרה מספקת ליווי למשאיות הסיוע ההומניטרי וניסה להורות לשוטרים בשטח שלא לציית לפקודות.