המאבק על סניף בני עקיבא ברעננה: המבנה נמכר בהפתעה - בתנועה מאיימים

המאבק סביב הזכויות למבנה של סניף בני עקיבא ברעננה מחריף. בבני עקיבא אומרים כי "הבית היהודי" מכרה את הסניף בלא ידיעתה וטוענים לזכויות המקוריות עליו, הם מאיימים בהליכים משפטיים וקוראים להורים להצטרף למאבק: "אם לא ניענה לבקשתם הסניף ייסגר"

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/07/24 14:06 כח בסיון התשפד

המאבק על סניף בני עקיבא ברעננה: המבנה נמכר בהפתעה - בתנועה מאיימים
סניף בני עקיבא (לסניף המצולם אין קשר לתוכן הנאמר) . ארכיון , צילום: דוברות עריית אשדוד

המאבק סביב סניף בני עקיבא ברעננה עולה מדרגה. במכתב ששלחה הנהגת התנועה להורי החניכים בסניף, הודיעו כי המבנה בו שוכן הסניף, ועליו מתנהל מאבק בין התנועה לבין מפלגת "הבית היהודי", נמכר וכי עתה יש חשש להמשך הפעילות בסניף.

בני עקיבא: מבנה המריבה נמכר בלא ידיעתנו

במכתב כותב מנכ"ל בני עקיבא, יגאל קליין, כי לפני מספר חודשים נודע לתנועת הנוער כי הסניף עומד לפני מכירה ע"י הפועל המזרחי ומפלגת "הבית היהודי". "למרות מאבק וניסיון לעצור את המהלך" הוא כותב, "הוברר לנו כעת כי המבנה נמכר ללא ידיעתנו".

רקע לדברים הוא עימות בין התנועה והמפלגה על הזכויות למבנה בו שכן הסניף מזה שנים רבות. בבני עקיבא טוענים כי הוא נרכש על ידם לפני כ-50 שנה אך מכיוון שהתנועה לא הייתה אז יישות משפטית, נרשם המבנה על שם קרן תורה ועבודה של הפועל המזרחי שהיתה היישות המשפטית של התנועה באותם ימים.

המכתב שנשלח להורי

המכתב שנשלח להורי צילום: צילום מסך

"על אף הידיעה וההבנה של כולם כי מטרת המבנה וייעודו היתה מאז הקמתו של תנועת בני עקיבא" נכתב במכתב, "לצערנו לפני מספר חודשים "הבית היהודי" החליטו ללא ידיעתנו להתחיל בתהליך מכירת המבנה. לטענתם, מפלגת הבית היהודי מצויה בחובות עקב אילוצים פוליטיים ועל כן היא מוכרת חלק מנכסיה על מנת לכסותם".

יגאל קליין

יגאל קליין, צילום: מתניה אופיר

"אם לא ניענה לבקשתם, הסניף ייסגר"

בבני עקיבא טוענים עתה כי למרות שהוגשה מטעמם התנגדות חריפה למכירה, גילו בהפתעה לפני כשבועיים כי המבנה נמכר ללא ידיעתם. "לתדהמתנו לפני כשבועיים פנו לתנועה 2 'רוכשים' הטוענים כי רכשו את מבנה הסניף מידי הפועל המזרחי והבית היהודי. 'הרוכשים' ביקשו כי נגיע עימם להסכמות לשכירת הנכס על מנת שהסניף ימשיך לפעול" כותבים בהנהגה להורי הסניף. "באם לא ניענה לבקשתם, הסניף ייסגר ולא נוכל להמשיך לקיים את הפעילות במקום" הם מסיימים את המכתב להורים.

תגובת מפלגת הבית היהודי תובא לכשתתקבל