המוסד: התקבלה תשובת חמאס לעסקת החטופים - בישראל בוחנים את הסעיפים הבעיתיים

המוסד הודיע כי קיבל את תגובת חמאס וכי ישראל בוחנת את ההצעה. המוקש: חמאס דורש כי ישראל תעזוב מידית את ציר פילדלפי, דבר אליו ישראל לא מוכנה. גורם ביטחוני: "חמאס מתעקש על סעיף שאינו מקובל על ישראל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/07/24 21:19 כז בסיון התשפד | עודכן בתאריך 03/07/24 22:00

המוסד: התקבלה תשובת חמאס לעסקת החטופים - בישראל בוחנים את הסעיפים הבעיתיים
נתניהו, התקשר ליזהר שי, צילום: Yonatan Sindel,Flash90

משרד ראש הממשלה בשם המוסד פרסם הערב (ד') כי התקבלה בישראל תגובת חמאס לעסקת החטופים וכי ישראל בוחנת את תגובתה. "המתווכות בעסקת החטופים העבירו לצוות המשא ומתן את התייחסות חמאס למתווה עסקת החטופים. ישראל בוחנת את ההתייחסות ותשיב למתווכות את תשובתה" לשון הודעת המוסד. למרות הקשיים בישראלים מביעים אופטימיות ואומרים כי תגובת חמטאס היא "הכי טובה" שהושגה עד כה מתחילת המשא ומתן.

הסעיף הבעייתי: ישראל לא מוכנה לדון בדרישת חמאס

בתוך כך סעיף עיקרי שחמאס דורש עוד קודם לפתיחת המשא ומתן, כבר מעקב אותה מכיוון שאינו מקובל על ישראל. הסעיף המדובר שדורש חמאס, הוא יציאה ישראלית מציר פילדלפי, עליו השיגה ישראל שליטה רק לפני מספר שבועות. בישראל דוחים את הסעיף באופן מוחלט.

סינוואר ונתניהו, חמאס דוחה את העסקה

סינוואר ונתניהו, חמאס הגיש את תגובתו לעסקה., צילום: קובי גדעון /לע"מ, פלאש 90. עבד רחים חטיב

מוקדם יותר היום, הוציא גורם ביטחוני הודעה בה נכתב: "חמאס ממשיך להתעקש על סעיף עקרוני במתווה שימנע מישראל לחזור להילחם לאחר שלב א' במתווה, דבר שאינו מקובל על ישראל. ישנם פערים נוספים שעדיין לא נסגרו". בחמאס אומרים הערב בהודעה רשמית כי "החלפנו מספר רעיונות עם האחים המתווכים במטרה להגיע להפסקת התוקפנות נגד עמנו הפלסטיני".