הרב שרקי יוצא בקמפיין חדש בערבית - זו המטרה שלו

ארגון ברית עולם בראשות הרב אורי שרקי יוצא בקמפיין בשפה הערבית במטרה להסביר את היהדות למוסלמים ולקרב בין הדתות. במסגרת קמפיין מועברים מסרים בערבית על היהדות, ההלכות וההיסטוריה של עם ישראל. "התפיסה הבסיסית של הרב שרקי היא שחכמי האסלאם צריכים להכיר בישראל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/07/24 17:14 כז בסיון התשפד

הרב שרקי יוצא בקמפיין חדש בערבית - זו המטרה שלו
הרב אורי שרקי, מסרים בערבית, צילום: עמותת "ברית עולם", www.ravcherki.org

ארגון ברית עולם, בראשות הרב אורי שרקי, יוצא לראשונה בקמפיין רשתות חברתיות בערבית במטרה לבנות גשר בין האמונות ולהסביר את היהדות למוסלמים. במסגרת הקמפיין הוקמו דפי פייסבוק, טוויטר, אינסטגרם וטיקטוק בערבית בהם יועלו תכנים המנגישים את יסודות היהדות למאמינים המוסלמים בשפה הערבית. מטרת הקמפיין היא לנפץ דעות קדומות ולאתגר את המוסלמים לשנות את גישתם כלפי היהודים וישראל.

"שלום עליכם בני דודינו היקרים, בני ישמעאל"

פרויקט זה נובע מהאיגרת הרבנית שכתב לפני כמה חודשים הרב שרקי לחכמי האסלאם, שהובילה להזמנת הרב לביקור באמירויות ושיח עם אנשי הדת במדינה. בארגון ברית עולם, העוסק בהפצת ערכי עם ישראל לאומות, הוקמה מחלקה ערבית שתלווה את הפרויקט.

דפי הרשתות החברתיות, תחת השם "الاتجاه الجديد" (כיוון חדש), עלו היום וכבר כוללים כמה פוסטים. פוסט הראשון נכתב: "שלום עליכם בני דודינו היקרים, בני ישמעאל. בעמוד שלנו תוכלו ללמוד עלינו, בני יצחק היהודים, שהם צאצאי בני ישראל. נספר לכם על החיים היהודיים, על שורשי המסורות והמנהגים בתורה, על ההיסטוריה היהודית ועל הנבואה שהתממשה: עם ישראל חזר לארצו והקים בה מדינה עצמאית".

המסרים שמפיץ הארגון בערבית

המסרים שמפיץ הארגון בערבית צילום: ברית עולם

עוד נכתב: "נשמח לשמוע מכם ולענות על כל שאלה שתהיה לכם. הרב אורי שרקי וצוות העמוד מאמינים שבאהבה ובשיחה נוכל לבנות יחד גשר אמונה בין בני ישמעאל ובני יצחק, ולהפוך את המזרח התיכון למקום של בשורת שלום ואחווה אנושית לכל העולם".

"התפיסה הבסיסית של הרב שרקי היא שחכמי האסלאם צריכים להכיר בישראל"

איתמר בן דוד, מנהל המחלקה הערבית של "ברית עולם": "בסופו של דבר, השיח שאנחנו מקדמים מצד הרב שרקי הוא שיח של היהדות עם האסלאם. התפיסה הבסיסית של הרב שרקי היא שחכמי האסלאם צריכים להכיר בישראל ולקבל את העם היהודי. תכני הדף יקודמו בקידום ממומן לעולם הערבי, עם התמקדות בערביי ישראל, מזרח ירושלים וסוריה".