הסטודנטים במכללה הירושלמית גויסו למילואים ארוכים - וקיבלו סל הטבות מפנק

מלגה בגובה 7,000 שקל לצד שובר בסך 1,000 שקל לשימוש בקפיטריה ומנוי שנתי בחינם לקורסים מצולמים. מענה מקיף לסטודנטים המשרתים במילואים במכללת עזריאלי להנדסה בירושלים

חדשות כיפה חדשות כיפה בשיתוף מכללת עזריאלי 03/07/24 15:37 כז בסיון התשפד

הסטודנטים במכללה הירושלמית גויסו למילואים ארוכים - וקיבלו סל הטבות מפנק
חיילים, ארכיון, צילום: Moshe Shai,FLASH 90

עשרות אחוזים מהסטודנטים במכללת עזריאלי משרתים במילואים ארוכים

מלחמת חרבות ברזל המתנהלת מאז השביעי באוקטובר חייבה גיוס מילואים נרחב על מנת לתת מענים לצרכי הביטחון. חלק ניכר מחיילי המילואים הם סטודנטים אשר נשלפו ברגע אחד משגרת חייהם לתקופה ארוכה וכשחזרו היה עליהם להשלים פערי לימוד משמעותיים.

במכללת עזריאלי להנדסה בירושלים, שם כ-30% מהסטודנטים משרתים במילואים מאז היום הראשון למלחמה-הוחלט מבעוד מועד להרים את הכפפה וליזום מענה נרחב של הטבות עבורם, על מנת שברגע שישובו לספסל הלימודים יוכלו להשתלב מהר ככל האפשר הן בשגרת הלימודים והם בהשלמת הפערים האקדמיים. המענה ניתן בשני מישורים מציינים במכללה: אדמיניסטרטיבי ואקדמי.

לפרטים אודות המכללה שנותנת הכי הרבה למשרתי המילואים הקליקו

ההטבות לסטודנטים המילואמניקים במכללת עזריאלי

במסגרת זאת הוחלט על מתן ליווי אישי על ידי חונכים, מתן התאמות אקדמיות בכדי שיוכלו להשלים את החומר הנלמד, סיוע כלכלי נדיב על ידי מלגה בגובה 7,000 שקל לצד שובר בסך 1,000 שקל לשימוש בקפיטריה ומנוי שנתי בחינם לקורסים מצולמים.

במכללה מציינים כי המעטפת המקצועית הרחבה מוענקת לא רק למילואימניקים אלא גם לבני/בנות הזוג והיא כוללת מלגות מותאמות אישית וסדנאות חזרה לשגרה, לרבות טיפול פסיכולוגי פרטני וקבוצתי לעיבוד חוויות הלחימה.

תגובות הסטודנטים למענה הנרחב היו נלהבות. רביב, סטודנט שנה שלישית במדעי המחשב המשרת ביחידת חי"ר מובחרת, ציין כי "דאגו לנו לתוכנית חדשה ומיקדו אותנו". חברו יותם המשרת בחיל השריון הוסיף: "כל מרצה קבע איתנו כמה שעות של השלמה, קיבלנו המון הקלות עם עבודות ומבחנים. יצא לי להגיע למרצה לפגישה עם המרצה ומיד הבנו שיש לי פערים מתחילת השנה והוא בתגובה ישב איתי כמה שעות באופן אישי ולא עזב אותי עד שהשלמנו את החסר".

בדיקאנט הסטודנטים של המכללה מציינים כי שבוע לאחר פרוץ המלחמה הם פעלו להקמת קרן חירום בגובה מיליוני שקלים בסיוע של שורת קרנות פילנטרופיות, קרן ירושלים, קרן עזריאלי וקרן רוטשילד בכדי לתת את המענה הנרחב היותר לסטודנטים שבמילואים ובני משפחותיהם.

לצד הפעילות לחיילי המילואים פעלה המכללה לסייע בהיבטים נוספים הן לציבור הכללי והן לסטודנטים ממוסדות אקדמיים אחרים. לצורך חיזוק פעילויות החוסן הוקם במכללה מרכז חוסן המסייע לכל פונה, מעונות המכללה "הושאלו" חינם ואירחו במשך שבועות שני גדודי מילואים, קמפוס הסטודנטים הונגש למפונים ממכללות תל חי בצפון וספיר בדרום ועוד.

לפרטים אודות המכללה שנותנת הכי הרבה למשרתי המילואים הקליקו


בשיתוף מכללת עזריאלי