המונים באירוע 'חלומים עם יעקב' בבית אל: "לרגע לא שוכחים, שואבים כוח וממשיכים"

אירוע "חולמים עם יעקב" התקיים הערב בבית אל בשיתוף משפחות מנחם וויס ששכלו את בניהם ועם רבים שהגיעו להתחזק ולהתפלל לשלום הלוחמים וחזרת החטופים. האירוע נחתם במופע משותף של האמנים והיוצרים יונתן רזאל וביני לנדאו שחיזקו את הקהל בשירי דבקות והתרוממות רוח

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/07/24 08:54 כז בסיון התשפד

המונים באירוע 'חלומים עם יעקב' בבית אל: "לרגע לא שוכחים, שואבים כוח וממשיכים"
יונתן רזאל |, צילום: דוברות

למעלה מ-1,500 תושבי בית אל והסביבה השתתפו הערב (ג') באירוע "חולמים עם יעקב" - אירוע מחזק במעמד של תפילה ושירה במקום הבטחת הארץ שהתקיים באתר חלום יעקב והמשיך במופע משותף של האמנים יונתן רזאל וביני לנדאו שחיזקו את הקהל בשירי דבקות והתרוממות רוח. בנוסף, במהלך הערב הקהל נהנה מהדרכות באתר וממיצג אור קולי 'סולם יעקב' שהוצג בפלנטריום החדש בסמוך למבנה המועצה.

האירוע, בהובלת מחלקת תיירות והמתנ"ס, התקיים יחד עם משפחתו של סמל שלום מנחם הי"ד, לוחם הנדסה קרבית שנפל באסון פיצוץ הנמר"ה בו נפלו 8 לוחמים, ועם משפחתו של רס"ב (במיל') אלון ויס הי"ד, לוחם בחטיבה 8 שנפל בצפון הרצועה.

אירוע

אירוע 'חלום יעקב' | צילום: דוברות

במהלך האירוע התקיימה תפילה מרגשת לחזרת החטופים בשלום ולהצלחת כוחות הביטחון

במהלך האירוע התקיימה תפילה מרגשת לחזרת החטופים בשלום ולהצלחת חיילי צה"ל וכוחות הביטחון במלחמה, לצד חיזוק משפחות הנופלים ביישוב בית אל והלוחמים בחזית הקרב, בהשתתפות הרב דוד דודקביץ', ראש המועצה שי אלון, רבנים ואישי ציבור.

ראש המועצה שי אלון פתח את האירוע באומרו: "לפני כשלושה שבועות אנו, תושבי בית- אל, נפרדנו משני מגיבורי ישראל- אילון וייס ומשלום מנחם, ה' יקום דמם, אחים אהובים ויקרים. כל הסיפורים ששמענו מהמשפחה, מהחברים ומהחיילים לא יצליחו לספר את סיפור הגבורה שלהם. מנשרים קלו ומאריות גברו. בשמי, ובשם כל תושבי היישוב, אני שולח את תנחומינו".

אירוע

אירוע 'חלום יעקב' | צילום: דוברות

"ואף על פי כן בצל קשיי ההתמודדות, הנה אנו מתקהלים כאן יחדיו הערב זקופי קומה, חדורי אמונה, בטוחים בצדקת הדרך, לרגע לא שוכחים, אך באותה הנשימה שואבים כוחות ועומדים איתנים. הערב אנו כולנו חולמים את חלומו הגדול של יעקב אבינו, בחיר האבות. החלום שלנו הוא חלום בן אלפי שנים, חלום שלרגע לא נפסק. 'היינו כחולמים'. בזכות חלומו של יעקב זכינו לעמוד כאן, על אותה אדמה קדושה בבית אל, וחוזים יחדיו בחלום שמתגשם אל מול עינינו, חלומם של כלל ישראל לכל אורך שרשרת הדורות. חלום של תורה שחוזרת לארץ, חלום של יישוב הארץ, הפרחת השממה, חלום של עוצמה שלטונית וחוסן לאומי, חלום של אחדות ואהבת ישראל".

הצבא שלנו נלחם את המלחמה הכי צודקת בעולם

"הצבא שלנו נלחם את המלחמה הכי צודקת בעולם. יש לנו אתגרים בצפון, בדרום, ביהודה ושומרון ובעוד מקומות הרחק מכאן – אבל אנו ננצח רק בזכות הרוח, בזכות האומץ לחלום, האומץ לבנות ולצמוח, האומץ לקרוא בשם ה'. מכאן נאמר למנהיגים שלנו: 'תנו לצה"ל לנצח! החיילים שלנו גיבורים ואמיצים, תנו להם להילחם ולנצח, וה' צבאות יגן עליהם".

אביו של סמל שלום מנחם הי"ד, יהודה מנחם, אמר 'מזמור לתודה' בטרם החל המופע והוסיף: "אנחנו במלחמת קיום על מדינת ישראל ומרגישים חבלי גאולה גדולים. עלינו לזכור כי ה' אוהב אותנו. טוב ה' לכול, וגם לבן שלי. עליה לארץ והישיבה בה, גם בבית אל, מוכיחה לעולם כולו את האמונה באלוקים".

"אנו מאמינים שכשמסתכלים בעין טובה, הטוב מתגבר"

"קיבלתי על עצמי לעבוד על המידות וקיום מצוות כמו שהבן שלי עשה מתוך קידוש ה'. אחד הדברים שהיו ניכרים בשלום הי"ד הייתה השמחה והעין הטובה. אנו מאמינים שכשמסתכלים בעין טובה, הטוב מתגבר. אנו מתפללים לאחדות כי האחדות היא המפתח לניצחון".

הרב דוד דודקביץ' ציין: "ה' אמר ליעקב לעלות לסולם ואם יעלה - לא ירד לעולם. אולם יעקב לא עלה. אמר יעקב להקב"ה שמא בגלל שלא עלה גם בניו לא יוכלו לעלות לעולם? האם יצליחו להגשים את החזון וחלומם יעמוד להם? ה' ענה לו שבניו יעלו ויצליחו. עלה נעלה כי יכול נוכל לה. אנחנו בדרכו של יעקב אחרי ששמע את ההבטחה 'אל תירא ואל תחת'. נכון שיש ימים ופעמים שאנו בדאגה גדולה לאומה, למפונים, למשפחות הנופלים והפצועים, על הלוחמים שבחזית הקרב, אך מאמינים בטוב ה' המובטח לנו, על 'ניסיך שבכל יום עמנו'. לראות את בית אל צומחת ועולה בבניינים לגובה זה סימן שהסולם גבוה ואנחנו עולים בו מעלה מעלה".