במחיר פתיחה אסטרונומי: התפילין של הרב קנייבסקי מוצעות למכירה פומבית

רצועות התפילין של גדול הדור בחרדי, שנפטר לפני כשנתיים, מוצעות למכירה בירושלים. הרצועות, ששמורות במצב טוב, יימכרו ביחד עם זוג הקופסאות שיאחסנו אותן

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/07/24 08:39 כז בסיון התשפד

במחיר פתיחה אסטרונומי: התפילין של הרב קנייבסקי מוצעות למכירה פומבית
הרב קנייבסקי, צילום: פלאש 90. נעם רבקין פנטון

מוצע למכירה פומבית: רצועות התפילין של יד ושל ראש, שאותן הניח הרב חיים קניבסקי מוצעות למכירה פומבית. בנוסף, מצורפים גם זוג קופסאות התפילין - של ראש ושל יד. הרצועות שמורות במצב טוב וניתן ליצור מהן תפילין על-ידי חיבור הרצועות המיוחסות לזוג תפילין חדשות ולהניחן בברכה לכתחילה.

קופסת התפילין

קופסת התפילין צילום: בית המכירות WINNER'S

הפריט הנדיר מוצע כעת למכירה פומבית בבית המכירות Winner'S. המכירה תתקיים ביום ראשון בתאריך 21/7/24 בשעה 18:00 בירושלים. מחיר הפתיחה של התפילין הוא 2,000 דולר, וההערכה היא שיימכר במחיר של בין 5,000 ל-10,000 דולר.

הרב שמריהו יוסף חיים קַניֶבסקִי [תרפ"ח-תשפ"ב], סיים לראשונה את כל התלמוד בבלי בגיל 17 בלבד. מדי שבוע היה חוזר לביתו לקראת שבת ולמד תורה מדודו החזון איש. בשנת תשי"ב נשא לאישה את בת שבע אסתר, בתו של הרב יוסף שלום אלישיב. מדי שנה הוא סיים את כל התורה: כל יום הוא למד שמונה דפים בתלמוד הבבלי ואת הסוגיות המקבילות בתלמוד הירושלמי. במסכתות שעליהן אין תלמוד בבלי (בעיקר בסדר זרעים) למד הרב קניבסקי את התלמוד ירושלמי בקצב מוגבר, כדי לסיים אותו במקביל לתלמוד הבבלי. את הטור והשולחן ערוך הוא למד עם נושאי כליהם בהספק של כ-5 דפים ביום.