"הריסת ההתיישבות - מעשה נפשע": עימותים אלימים בפינוי מאחז עוז ציון

אלימות במהלך פינוי מבנים לא חוקיים במאחז עוז ציון בבנימין: כוחות מג"ב שהגיעו למקום נתקלו בהבערת צמיגים, ותקיעת רגליים בבטון על מנת למנוע את הפינוי. ח"כ סון הר מלך: "במקום להגן על מתיישבים יהודים אמיצים המממשים את החזון הציוני, שר הביטחון והאלוף יהודה פוקס פועלים נגדם באלימות מופרזת"

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/07/24 08:17 כז בסיון התשפד

"הריסת ההתיישבות - מעשה נפשע": עימותים אלימים בפינוי מאחז עוז ציון
סמוטריץ', צילום: Oren Ben Hakoon,Flash90

כוחות גדולים של משמר הגבול ויחידות נוספות הגיעו בליווי קצינים מהמנהל האזרחי לבצע פעולות אכיפה ופינוי נגד מבנים שהוקמו לאחרונה במאחז גבעת עוז ציון. המתפנים הבעירו צמיגים וחלקם תקעו את רגליהם בבטון כמחאה על הפינוי.

שמשת רכב כוחות הפינוי

שמשת רכב כוחות הפינוי צילום: ללא

עוד במהלך הפינוי: מתפרעים ישראלים יידו מכיוון המאחז עוז ציון בקבוקי תבערה לעבר כוחות המנהל האזרחי ומג"ב הנמצאים בסמוך למאחז. לא דווח על נפגעים.

ח"כ לימור סון הר-מלך: "קוראת לרה"מ לעצור את הפינוי הזה"

ח"כ לימור סון הר מלך קראה לנתניהו לחדול מפעולות הפינוי: "אני מזועזעת מהאירועים הקשים המתרחשים ממש בשעה זו בגבעת צור הראל. במקום להגן על מתיישבים יהודים אמיצים המממשים את החזון הציוני, שר הביטחון והאלוף יהודה פוקס פועלים נגדם באלימות מופרזת. אני קוראת לראש הממשלה לעצור מיד את הפינוי האלים הזה".

עוד הוסיפה חברת הכנסת: "נודע לי כי גם המנהלת אשר תחת סמכותו של השר סמוטריץ' אחראית לפינוי האלים. המנהלת נועדה לסייע לתושבי יו"ש ולא להזיק להם. אני מכירה כמה ההתיישבות חשובה לשר סמוטריץ ודווקא בגלל זה אני מתפלאת ודורשת ממנו להפסיק עם ההרס ולהפנות את כל משאבי המנהלת להרחבת והפרחת ההתיישבות".