במטרה להימנע מעימות עם הישיבות: התוכנית של צה"ל לגיוס חרדים

צה"ל החל לאסוף מידע על צעירים חרדים עם פוטנציאל לגיוס ומתמקדים בכאלה שעובדים ומקבלים תלוש משכורת. המטרה - לא לייצר עימות חזיתי עם הישיבות הגדולות

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/07/24 22:19 כו בסיון התשפד

במטרה להימנע מעימות עם הישיבות: התוכנית של צה"ל לגיוס חרדים
אילוסטרציה |, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90     

כשבוע לאחר פסיקת בג"צ ההיסטורית בנושא גיוס חרדים, מיכאל שמש פרסם הערב (ג') בכאן חדשות כי צה"ל החל לאסוף נתונים ממס הכנסה ומגופים נוספים על צעירים חרדים בגיל גיוס שקיבלו פטור מגיוס על רקע תורתו אומנותו ובנוסף לכך עובדים ומונפק להם תלוש שכר.

המטרה - לא לייצר עימות חזיתי עם הישיבות

על פי הפרסום, הצבא מתכנן לגייס 3,000 צעירים חרדים בשנה הקרובה ומנסה להתמקד בצעירים חרדים שעובדים ולא באלה שלומדים בישיבות הגדולות והמפורסמות. לפי התוכנית הם הצעירים החרדים הראשונים שיקבלו צווי גיוס. המטרה מאחוריי המהלך היא להצליח לגייס השנה את המכסה הנדרשת, ללא ייצור עימות חזיתי מול הישיבות.

ההודעה מגיעה לאחר שבשבוע האחרון התקיימו מספר הפגנות של חרדים קיצוניים כנגד הפסיקה. האחרונה, הייתה בתחילת השבוע ובה אלפי חרדים קיצוניים הפגינו נגד גיוס החרדים בשכונת גאולה בירושלים. במהלך המחאה המונים תקפו את רכבו של השר גולדקנופף והשר לשעבר ליצמן. לפי הודעת המשטרה, המפגינים השליכו חפצים לעבר הרכב של גולדקנופף והכוחות פעלו לחילוצו תוך שהושלכו עליהם חפצים ויודו לעברם אבנים.