בגלל האג: פרקליט המדינה דורש לחקור את בן גביר בגין הסתה נגד עזתים

עמית איסמן דרש להעמיד את השר לביטחון לאומי לדין פלילי בשל הסתה לאלימות נגד אזרחי עזה. בסביבתו של הפרקליט מבקרים את ההחלטה וטוענים כי מדובר ברצון להוכיח להאג שישראל חוקרת הסתה של מנהיגים. בן גביר זעם: "ככה נראית תפירת תיקים בשידור חי, על ידי מערכות הדיפסטייט של היועצת המשפטית לממשלה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/07/24 21:20 כו בסיון התשפד | עודכן בתאריך 02/07/24 21:48

בגלל האג: פרקליט המדינה דורש לחקור את בן גביר בגין הסתה נגד עזתים
חבר הקבינט, בן גביר., צילום: Ben Hakoon/Flash90

פרקליט המדינה, עמית איסמן, פנה לאחרונה ליועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה בבקשה חריגה: להעמיד את השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר למשפט פלילי. זאת בטענה שהסית לאלימות נגד תושבי עזה. כך על פי פרסום של אבישי גרינצייג בכאן 11.

הסיבה מאחורי ההחלטה החריגה: "להראות" להאג

על פי הדיווח, הפרקליט החליט לדרוש את ההעמדה לדין בגין התבטאויות פומביות רבות של השר ביחס לעזה ולדרך הפעולה הנכונה לדעתו ברצועה. לטענת הפרקליט, חוק החסינות לא מגן על השר מפני חקירה פלילית. עוד דווח כי סביבתו של איסמן הביעה ביקורת על התוכנית, שכן על פי הדין הישראלי אין עילה לכתב אישום נגד בן גביר.

עוד נטען כי מתוך הבקשה לחקירה הגיעה מתוך רצון להראות לבית הדין בהאג כי מערכת אכיפת החוק חוקרת הסתה מצד מנהיגים ישראלים. אך ככל הנראה החלטה זו רק תוביל לנזק משמעותי יותר, שכן היא תכיר באופן רשמי בבן גביר כ"מסית". הנושא כרגע ממתין להחלטה סופית של היועמ"שית.

"תפירת תיקים בשידור חי"

השר לביטחון לאומי מיהר להגיב: "לא ייאמן! פרקליט המדינה מנסה להעמיד לדין שר ישראלי, על 'הסתה' נגד אזרחי מדינת אויב שרקדו על הדם של החיילים שלנו ברחובות עזה בשביעי לאוקטובר. ככה נראית תפירת תיקים בשידור חי, על ידי מערכות הדיפסטייט של היועצת המשפטית לממשלה. במקום שהשב"כ ופרקליט המדינה יעשו סיכולים ממוקדים בעזה, הם מנסים לעשות סיכול ממוקד לשר בישראל. הניסיון לא יצליח", הבטיח.

היועמ"שית הבהירה: "כפי שמדינת ישראל הודיעה לבית הדין הבין-לאומי בהאג, כלל ההתבטאויות בעניין אשר עלולות לעלות כדי עבירה פלילית נבחנות. בניגוד לפרסום, לא התקבלו החלטות בנושא על ידי ראשי מערכת אכיפת החוק".