מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

הרמטכ"ל מסביר: זו הסיבה שהלחימה ברפיח מתארכת

הרצי הלוי ביקר את הלוחמים ברפיח והסביר כי הלחימה ברפיח מתמשכת בשל היסודיות של הלוחמים בהשמדת הטרור, ובשל הרצון שלא להשאיר ברפיח תשתיות - כל זאת עם הפנים לשלב עצים פחות שמתקרב

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/07/24 20:09 כו בסיון התשפד

הרמטכ"ל מסביר: זו הסיבה שהלחימה ברפיח מתארכת
הרמטכ"ל ברפיח, צילום: דובר צה"ל

על רקע הדיווחים על מעבר לשלב עצים פחות ברצועת עזה, ביקר היום (ג') הרמטכ"ל ברפיח, והדגיש כי המערכה אמנם נראית מדשדשת כביכול, אך הדבר רק מעיד על היסודיות בה לוחמי צה"ל משמידים את תשתיות הטרור הרבות בעיר שבדרום הרצועה.

זו הסיבה שהמערכה ברפיח מתארכת

"אנחנו סופרים בחטיבת רפיח מעל 900 מחבלים הרוגים, בתוכם גם מפקדים, לפחות מפקד גדוד אחד הרבה מ"פים והרבה פעילים" שיבח הרמטכ"ל הרצי הלוי. "המאמץ עכשיו, והסיבה שאנחנו עובדים כאן עוד שבוע ועוד שבוע, זה המאמץ להשמדת התשתיות ולהשמדת התשתיות בתת קרקע".

"זה לוקח זמן" הודה, "ולכן המערכה הזו היא ארוכה. אנחנו לא רוצים להשאיר את רפיח עם התשתיות. יש אנשים שהרגנו בתת קרקע, יש אנשים שניסו לצאת והרגנו. והמאמץ הזה שלנו, המתמשך, הרדיפה הזו, היא מאוד מאוד חשובה. שהם ירגישו מותשים ואנחנו נרגיש טעונים ונחושים".

השלב הבא

עוד הוא התייחס לדיווחים על מעבר שלב ברצועה: "כשאנחנו נעבור שלב נתאים לשלב הזה את הדברים המתאימים, נביא שיטות אחרות, נביא תחבולה אחרת, נביא תמיכה לוגיסטית בצורה שונה שהיא תתאים לשלב הזה. כל הדברים האלה בסוף מתרכזים לזה שאנחנו בנחישות, בהתמדה באורך רוח, הופכים את זה להתשה לצד השני ולמימוש המשימות מבחינתנו. הרבה מאוד רצון, הרבה אורך רוח והתמדה והתוצאות ידברו בהמשך", אמר.