מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

סמוטריץ' בהצהרה: סינוואר בפאניקה. לא אתפלא אם הוא פתאום יחתום על העסקה

סמוטריץ' זועם על הדיווחים שטוענים כי בישראל מקווים להפסקת אש, וטוען כי "אנחנו מפרקים לחמאס את הצורה" וכי סינוואר רגע מכניעה וחתימה על העסקה שהוצעה לו: "זה הזמן להכניס עוד כוחות ולהגביר את הלחץ הצבאי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/07/24 19:40 כו בסיון התשפד

סמוטריץ' בהצהרה: סינוואר בפאניקה. לא אתפלא אם הוא פתאום יחתום על העסקה
סמוטריץ', צילום: Oren Ben Hakoon,Flash90

לאחר שהבוקר התפרסם דיווח דרמטי בניו יורק טיימס לפיו קצינים בכירים בצה"ל חותרים להפסקת אש ברצועה, שר האוצר בצלאל סמוטריץ' נסע לשדרות כדי להצהיר משם כי השמדת חמאס קרובה מתמיד וכי כל קריאה לסיום המלחמה "שגויה". זאת לאחר שנתניהו גם הוא הכחיש את הדיווחים על שאיפה להפסקת אש, וטען כי צה"ל לא יעצור עד להשלמת מטרות הלחימה.

מפרקים לחמאס את הצורה - באחריות

"אני שומע בימים האחרונים דיבורים על סיום 'השלב העצים' וקורא את רונן ברגמן מפלרטט שוב על איזו עסקה ומשחקי ניסוח בין המתווכות לחמאס", אמר. אך מיהר להבהיר: "אנחנו מפרקים לחמאס את הצורה, הורגים עוד ועוד מחבלים, משמידים אמל"ח ותשתיות תת קרקע ומטפלים סוף סוף ביסודיות במפלצת הטרור שנבנתה לנו מתחת לאף ולקונספציה בשנים שמאז הבריחה מעזה והגירוש מגוש קטיף. אני אומר לכם באחריות, אנחנו רואים עוד ועוד סימני שבירה בחמאס, עוד ועוד גורמים ומפקדים בחמאס מרגישים שהם לפני הסוף".

"לא אתפלא אם פתאום, אחרי חודשים של סרבנות, סינואר ישיב בחיוב על ההצעה שהוא קיבל לעסקה כי הוא בפאניקה" אמר סמוטריץ', והסביר שלכן זה "לא הזמן לעצור ולהוריד את הרגל מהגז. הכי הפוך שיש", טען. "זה הזמן להכניס עוד כוחות ולהגביר את הלחץ הצבאי. אחרי מחיר הדמים היקר ששילמנו בראשיתה של המלחמה הזו בטבח בשמחת תורה, זה פשוט יהיה הזוי אם אחרי כל זה נעצור רגע לפני הסוף, אם נאפשר לחמאס ולסינוואר לשרוד ונוריד את מאמצי המלחמה ואת המחירים הכבדים לטמיון".

סינוואר

סינוואר, בפאניקה? צילום: Anas-Mohammed,Shutterstock

לא עוצרים - אפילו לא ליום אחד

"לכן לא ברורות לי האמירות השגויות מצד כל מיני גורמים על 'הכרזה' על סיום 'השלב העצים'" התפלא השר, "לא ברורה לי הלהיטות של בכירי צה"ל להגיע להפסקת אש. לא ברורים לי התדרוכים והדיבורים בתקשורת הזרה על 'רגעים קריטיים' ועל הגברת הלחץ לעסקה. את מי בדיוק האמירות האלה נועדו להרגיע?! את מה הם משרתים?".

"סינוואר לא מתרשם מהכרזות. אני לא נכנס לשפה הצבאית ולא מתערב לצבא באיך הוא מגדיר שלבים או תקופות. אבל במהות חייב להיות ברור שאנחנו לא עוצרים, אפילו לא ליום אחד. צריך פעם אחת ולתמיד להשלים את המשימה ולהשמיד את חמאס, ולא כמו שעשינו בכל הסבבים הקודמים שעצרנו באמצע בגלל לחץ מדיני בינלאומי ואיפשרנו לו להשתקם שוב ושוב. הפעם עד הסוף. עד להשמדת חמאס והחזרת החטופים" הדגיש ראש מפלגת הציונות הדתית.