נכנס ללב הסערה: מבקר המדינה הודיע שיבחן את סוגיית שחרור מנהל שיפא

על רקע שחרורו של מנהל ביה"ח שיפא ולאחר חילופי האשמות בין בכירי הממשלה והביטחון, מבקר המדינה הודיע כי יבחן אפשרות פתיחת ביקורת על השחרור: "חיוני לוודא כי הליך קבלת ההחלטות בעניין אינו בעיה שורשית"

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/07/24 17:52 כו בסיון התשפד

נכנס ללב הסערה: מבקר המדינה הודיע שיבחן את סוגיית שחרור מנהל שיפא
מבקר המדינה |, צילום: ללא

מבקר המדינה, מתניהו אנגלמן השתתף היום (ג') בטקס חלוקת רישיונות של מועצת רואי החשבון שנערך בירושלים. בפתח דבריו, התייחס המבקר לשחרורם ממעצר של מחבלים השבוע, ובתוכם מנהל בית החולים שיפא. כמו כן התייחס המבקר לכך שהאחריות על מעצרם של מחבלי הנוח'בה צפויה לעבור מצה"ל לשב"ס והודיע: "נקיים ביקורת על מנת לוודא את מוגנות הסוהרות".

"חיוני לוודא כי הליך קבלת ההחלטות בעניין אינו בעיה שורשית"

לדברי המבקר, השיח הציבורי בין הגורמים הביטחוניים והמדיניים שהתקיים בנושא שחרורו של מנהל בית החולים שיפא וכלל האשמות בין הצדדים, מעלה חשש כי לא נעשתה עבודה סדורה שבחנה את כלל ההיבטים של השחרור. על כן, בכוונתו לבקש מראש הממשלה תחקירים בעניין שחרור המחבלים: "חיוני לוודא כי הליך קבלת ההחלטות בעניין זה אינו סימפטום לבעיה שורשית בהליכי קבלת החלטות בעניינים ביטחוניים".

המבצע בשיפא, ארכיון

המבצע בשיפא, ארכיון, צילום: דובר צה"ל

ח"כ אביגדור ליברמן הגיב ברשת ה-X לאחר פרסום דברי המבקר: "אני מברך את מבקר המדינה שלאחר פנייתי החליט לפתוח בביקורת בעקבות ההחלטה המופקרת לשחרר את מנהל בית החולים שיפא ועוד עשרות מחבלים. השחרור הזה מהווה פגיעה חמורה בביטחון המדינה ובאינטרסים החיוניים של אזרחיה והדבר מחייב בדיקה מעמיקה ויפה שעה קודם".

המנהל נעצר במהלך המבצע הגדול של צהל בשיפא בחודש נובמבר

כזכור, אמש פורסם כי מנהל בית החולים שיפא שנעצר בחודש נובמבר 2023, שוחרר לרצועה יחד עם עוד 50 אסירים נוספים. שחרורו גרר ביקורת ציבורית רבה מפוליטיקאים, אישי ציבור, משפחות שכולות, משפחות חטופים ועוד. אחת המשפחות שפרסמה ביקורת היא משפחתה של נועה מרציאנו שנחטפה ממוצב נחל עוז והוחזקה ונרצחה בשיפא.