בגיל 33: הח"כ שקיבל פטור משירות החליט להתגייס תוך כדי הכהונה

חבר הכנסת צבי סוכות פנה לייעוץ המשפטי של הכנסת בבקשה להתגייס לצה"ל כבר בעוד מספר שבועות, עם היציאה לפגרת הקיץ של הכנסת. סוכות כזכור ביקש פטור מהצבא בעקבות גירוש גוש קטיף

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/07/24 16:48 כו בסיון התשפד

בגיל 33: הח"כ שקיבל פטור משירות החליט להתגייס תוך כדי הכהונה
לשכת גיוס, צילום: haim Goldberg/Flash90

על רקע המחסור בכוח אדם בצה"ל, חבר הכנסת צבי סוכות מהציונות הדתית פועל לביטול הפטור שניתן לו משירות בצה"ל, על מנת להתגייס כבר בשבועות הקרובים. לפני כחודש פנה סוכות לייעוץ המשפטי של הכנסת על מנת לברר את האפשרויות החוקיות העומדות בפניו בבואו להתגייס לצה"ל.

צבי סוכות

צבי סוכות צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

גיוס שלב ב'

בפגישה שנערכה בינו לבין גורמי הייעוץ המשפטי הוסבר לו כי בודקים את בקשתו, במטרה להביא לביטול הפטור שניתן לו בעבר ולאפשר לו להתגייס לצה"ל כבר בפגרת הקיץ של הכנסת שתחל בעוד מספר שבועות. השירות אותו יבצע סוכות אם יצליח, יהיה במסגרת בגיוס "שלב ב", הכולל כשבועיים וחצי טירונות ולאחר מכן שילוב במערך המילואים של צה"ל.

כזכור, ח"כ סוכות החליט שלא להתגייס לצה"ל על רקע הגירוש מגוש קטיף. לטענתו, ניסה לאחר מכן לבטל את הפטור שניתן לו ולהתגייס, אך בצבא סירבו. כעת מקווה ח"כ סוכות שהמלחמה שינתה את גישת צה"ל גם בנושא זה, וכי הפטור יבוטל.

סוכות: "מעוניין לתרום גם במסלול הצבאי"

ח"כ צבי סוכות מסר: "הכח שלנו מתבטא כשכל אחד מסתכל על עצמו וחושב מה הוא יכול לתרום יותר למאמץ לנצח את האויבים שלנו. בנוסף לעשייה שלי כחבר כנסת, אני מעוניין לתרום גם במסלול הצבאי שבמשך שנים נבצר ממני לקחת בו חלק. זאת לא הפעם הראשונה שאני מנסה לבטל את הפטור שניתן לי אחרי הגירוש מגוש קטיף, אבל אני מקווה שהפעם הצבא לא יקל ראש בבקשה שלי ויאפשר לי לשרת בצבא".