מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

דיווח דרמטי: קציני צה"ל דוחפים לסיום המלחמה בעזה - נתניהו הכחיש

כתבה דרמטית בניו יורק טיימס ציטטה קצינים שביקשו לסיים את המלחמה בשל מחסור באמל"ח, חלקי חילוף ומוטיבציה. לטענתם, כדי לשמור על תנאים אופטימליים למערכה בצפון, יש לסיים את המלחמה ברצועה כעת. דובר צה"ל ונתניהו: "נחושים להשיג את מטרות הלחימה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/07/24 15:33 כו בסיון התשפד

דיווח דרמטי: קציני צה"ל דוחפים לסיום המלחמה בעזה - נתניהו הכחיש
כוחות צה"ל בעזה, צילום: דובר צה"ל

לאחר תשעה חודשי לחימה ברצועת עזה, ועם פנים קדימה לאפשרות מלחמה בצפון, בצה"ל מתחילים לשאוף לסיום הקרבות על אף שחמאס טרם הובס סופית, כך על פי דיווח בניו יורק טיימס. העיתון האמריקני ציטט מספר גורמים בצבא שהודו כי הם חשים מחסור משמעותי בחלקי חילוף, אמצעי לחימה, ואף מוטיבציה.

נתניהו: "לא יקרה"

ראש הממשלה נתניהו מיהר למחות ולהכחיש את הפרסומים ואמר: "גורמים עלומי שם מתדרכים היום את ה'ניו יורק טיימס'. הם אומרים לו שישראל תהיה מוכנה לסיים את המלחמה לפני השגת כל מטרותיה".

"אני לא יודע מי הם אותם גורמים עלומי שם, אבל אני כאן כדי להבהיר חד-משמעית: זה לא יקרה. אנחנו נסיים את המלחמה רק לאחר שנשיג את כל מטרותיה, לרבות חיסול החמאס ושחרור כל חטופינו. הדרג המדיני הגדיר לצה"ל את המטרות הללו, ולצה"ל יש את כל האמצעים כדי להשיגן. אנחנו לא נכנעים לרוחות תבוסה לא ב'ניו יורק טיימס' ולא בשום מקום אחר. אנחנו חדורים ברוח הניצחון".

מחסור ומשבר אמון

הגורמים מסרו לניו יורק טיימס כי פחות ופחות חיילי מילואים מתייצבים לתפקיד, זאת לאחר שנקראו לשירות בפעם השלישית בחודשים האחרונים. לטענת חמישה קצינים בצה"ל, החיילים מתחילים להביע חוסר אמון במפקדיהם, על רקע משבר אמון מול ההנהגה הצבאית בשל מחדל ה-7 באוקטובר.

לוחמים בג

לוחמים בג'אבליא, צילום: דובר צה"ל

עוד דווח כי חלק מהטנקים חשים במחסור בפגזים, ולכלי רכב צבאיים נוספים אזלו חלקי החילוף. עם זאת, הגורמים שהתראיינו הביעו אופטימיות בנוגע למלחמה מול חיזבאללה וטענו כי יש ביד ישראל "די והותר אמצעי לחימה" למערכה בלבנון. "אם נגרר למלחמה גדולה יותר, יש לנו מספיק משאבים וכוח אדם", נמסר. "אבל אנחנו רוצים לעשות את זה בתנאים הכי טובים שאנחנו יכולים. וכרגע אין לנו את התנאים הכי טובים".

צה"ל: "נחושים להמשיך להילחם להשגת מטרות המלחמה"

מצה"ל נמסר בתגובה: "צה"ל נחוש להמשיך להילחם להשגת מטרות המלחמה להשמדת היכולות הצבאיות והשלטוניות של חמאס, השבת החטופים והחזרת התושבים בצפון ובדרום לבתיהם בביטחון. עד כה נרשמו הישגים משמעותיים בלחימה בעזה, צה"ל ימשיך להילחם בחמאס בכל מקום ברצועת עזה, לצד המשך קידום המוכנות למלחמה בצפון ומאמץ הגנה בכל הגבולות".