ישראל משקמת את החשמל בעזה ללא דיון בקבינט: סמוטריץ' זועם

ללא דיון בקבינט ובלי ידיעת השרים: ישראל החלה לשקם את תשתיות החשמל על הציר הראשי בעזה. בסביבת סמוטריץ' מפנים אצבע מאשימה לגלנט: "את ההחלטות מקבל כנראה שר הביטחון לבדו". גם באופוזיציה תוקפים מימין: "ממשלת חלם עם שתי ידים שמאליות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/07/24 11:04 כו בסיון התשפד

ישראל משקמת את החשמל בעזה ללא דיון בקבינט: סמוטריץ' זועם
עבודות חשמל בעזה, ארכיון, צילום: mehmet ali poyraz,Shutterstock

ישראל החלה בשיקום תשתית החשמל בציר סלאח א דין שבמרכז רצועת עזה ובתיעודים שהופצו היום (ג') ברשתות, נראים הפועלים עומלים על שיקום התשתיות לאורך הציר. אך בדומה לשורת החלטות שהתקבלו לאחרונה, גם ההחלטה הזו לא נידונה קודם בקבינט ורוב השרים כלל לא ידעו על קיום העבודות.

" type="video/youtube" />

סמוטריץ' מאשים את גלנט

בסביבת השר סמוטריץ הפנו אצבע מאשימה לשר הביטחון גלנט ואמר ל"חדשות כיפה" כי "היה מצופה שהקבינט יעודכן, ידון ויחליט אם לאשר. השר סמוטריץ דורש כבר חצי שנה דיון קבינט והחלטה על שליטה ישראלית בסיוע ההומניטרי והקמת ממשל צבאי ברצועת עזה כדי להשמיד את חמאס".

מסדרון נצרים, הושמדה מנהרה סמוכה

מסדרון נצרים, ישראל צילום: דובר צה"ל

"למרבה הצער" הוסיפו הגורמים, "עד כה לא התקיים שום דיון כזה ואת ההחלטות מקבל כנראה שר הביטחון לבדו. אם זה חלק מהקמת ממשל צבאי בעזה שר האוצר מאוד בעד. חצי עבודה, באופן שבו כמו שחמאס משתלט על חלק גדול מהסיוע הוא ישתלט גם על החשמל הזה, זו טעות קשה שאסור לעשות".

אביגדור ליברמן

אביגדור ליברמן, תוקף את הממשלה. צילום: Yonatan Sindel,Flash90

באופוזיציה מאגפים מימין

בתוך כך, גם באופוזיציה תקפו את ההחלטה וחברי הכנסת ליברמן וסער שמקפידים לאגף את הממשלה מימין תקפו. ליברמן אמר היום: "אחרי שחרור המחבל הבכיר, הממשלה ממשיכה באותו כיוון. עבודות התשתית בעזה לקראת החיבור הצפוי לחשמל ישראלי זו איוולת גדולה עוד יותר". סער הוסיף: "מעניין על מי יגלגלו את האחריות הפעם. ממשלת חלם עם שתי ידיים שמאליות" .

תנועת צו 9 בתגובה להחלטה על חידוש אספקת החשמל לעזה: "אחרי הכנסת משאיות האספקה לחמאס ושחרור מחבלים, ממשלת ישראל עוברת לשלב הבא ומחליטה על חיבור לחשמל ישראלי. רב המרצחים סינואר יושב במנהרה ומקבל לידיו ללא כל מחיר את כל מה שהוא חפץ. מנופי הלחץ מבוזבזים בזה אחר זה בצורה נוראית. מחבלי הנוחב'ה שביצעו את הזוועות וממשיכים להחזיק בחטופינו יקבלו מעתה גם חשמל וימשכו לשלוט דרכו על רצועת עזה".