לאחר שהפך לכוכב המלחמה - דובר צה"ל בערבית קודם

אביחי אדרעי, דובר צה"ל בשפה הערבית, הפך בשנים האחרון ובייחוד מאז פרוץ המלחמה לפנים של ישראל בעולם הערבי וכזה שהעזתים מחכים למוצא פיו. לאחרונה הוא קודם בדרגה, מעתה אמרו: אל"מ אביחי אדרעי

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/07/24 08:52 כו בסיון התשפד

לאחר שהפך לכוכב המלחמה - דובר צה"ל בערבית קודם
דובר צה"ל בערבית אביחי אדרעי, צילום: דובר צה"ל

אם בישראל הפך דובר צה"ל דניאל הגרי לפנים של המלחמה ולדמות מוכרת בכל בית ישראלי, הרי שעבור הציבור העזתי ובכלל בעולם הערבי יש כוכב אחר, דובר צה"ל בערבית, אביחי אדרעי. אדרעי מוציא מדי יום הנחיות לציבור בעזה בנוגע לפינוי השכונות ומידע נצרך עבורם, אך הוא ידוע גם בלשונו החדה ובאיומים שהוא מעביר מפעם לפעם למחבלי חמאס.

אל"מ אדרעי: דובר צה"ל בערבית מאז 2005

לאחר מספר שנים בהם היה אדרעי סגן אלוף, אתמול (ב') הועלה בדרגה ועתה הוא מסתובב עם דרגות אלוף משנה. הוא התגייס לצה"ל בשנת 2001 ושירת בתחילה ביחידת 8200, בהמשך עבר לדובר צה"ל, שם הפך לראש מדור ערבית. החל משנת 2005 מכהן אדרעי כדובר צה"ל לשפה הערבית ובשנת 2018 קיבל דרגות סגן אלוף, עתה כאמור, קודם לדרגת אלוף משנה.

הבכיר של חמאס צייץ, אדרעי הגיב

לפני כחודש, הפציץ צה"ל מבנה בית ספר בנוציראת שם התחבאו מחבלים רבים. איסמעיל אלטוובטה, ראש מערך התקשורת של חמאס פרסם ברשת X את דבר הפגיעה במבנה וביקש מהעולם להתגייס על מנת לעצור את "ההתקפות של ישראל" לדבריו. מי שהגיב להם הוא אדרעי שחשף את העובדות סביב התקפת המבנה.

"אל תאמין לשקר הזה" כתב אדרעי לתושבי הרצועה, "הוא יודע היטב שהכיתות שהיו במוקד התקיפה היו מחסה לדאעש, חמאס וג'יהאד. השקרן הזה מפיץ שקרים מתחילת המלחמה, בודה מעשי טבח ומכסה על פשעי דאעש חמאס מ 7 באוקטובר ועד היום" כתב.