למרות התפתחות חריגה בקדחת הנילוס: המסר המרגיע של משרד הבריאות

מספר ציפורים שמתו לאחרונה נמצאו חיוביות לקדחת הנילוס המערבי לאחר שמתו ונשלחו לבדיקה במכון הווטרינרי בבית דגן. עם זאת, חשוב לציין כי המחלה עוברת לבני אדם רק באמצעות עקיצת יתושות נגועות

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/07/24 15:05 כה בסיון התשפד

למרות התפתחות חריגה בקדחת הנילוס: המסר המרגיע של משרד הבריאות
צילום: shutterstock

קדחת הנילוס המערבי ממשיכה להתפשט, והיום פרסם משרד החקלאות כי מספר ציפורים מאזור המרכז נמצאו חיוביות למחלה לאחר שמתו ונשלחו לבדיקה למכון הווטרינרי. משרד החקלאות קורא לרשויות המקומיות לאסוף פגרי ציפורים ולהביא אותם למכון בבית דגן לבדיקה. עוד נאמר כי הציבור מתבקש לא לגעת בפגרי ציפורים ולדווח לרשויות המקומיות.

המחלה עוברת לבני אדם רק באמצעות עקיצת יתושות נגועות

חשוב לציין כי המחלה עוברת לבני אדם רק באמצעות עקיצת יתושות נגועות. ציפורים אינן מעבירות את המחלה לאדם אך יכולות להעביר את הנגיף ליתושה כשהן נעקצות. ציפורים נדבקות וחולות כמו בני אדם, ושוב, רק יתושות יכולות להדביק בני אדם בקדחת.

ככלל כ-80% מהנדבקים לא מפתחים תסמינים למחלה

ככלל כ-80% מהנדבקים לא מפתחים תסמינים לקדחת מערב הנילוס. לכ-20% מהנדבקים יופיעו תסמינים ברמות חומרה משתנות, הכוללים חום, הרגשה כללית רעה, כאבי ראש או כאבים מפושטים בגוף, וסיבוכים נוירולוגיים יופיעו בפחות מ-1% מהנדבקים.

משרד הבריאות חידד הנחיות לצוותים הרפואיים והנחה לשים דגש על אבחון וניטור המחלה. על מנת לצמצם את החשיפה ליתושים, ממליץ משרד הבריאות להשתמש בתכשירי דוחי יתושים ובאביזרים מתאימים להרחקת יתושים בחדרי המגורים, וכן להפעיל מאווררים במקום השהיה.