בשב"ס חושפים את צו השחרור של מנהל שיפא - בשב"כ מפנים אצבע מאשימה לבן גביר

הסערה סביב שחרור מנהל בית החולים בעזה. לאחר ששר הביטחון הפנה אצבע מאשימה לשב"כ ולשב"ס, חושפים בשב"ס את טופס השחרור וכותבים: "שב"ס אינו מקבל החלטות על דעת עצמו". בשב"כ מגיבים: "מנהל בית החולים שיפאא עומד בכלל התבחינים, אך האירוע יתוחקר"

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/07/24 12:30 כה בסיון התשפד

בשב"ס חושפים את צו השחרור של מנהל שיפא - בשב"כ מפנים אצבע מאשימה לבן גביר
שיפא, , צילום: Shutterstock, שב"ס

בשב"ס מגיבים להאשמות לפיהן היה לארגון קשר לשחרור מנהל בית החולים שיפא הבוקר (ב'), מהלך שגרר זעם ציבורי רב והטלת אחריות הדדית בין שרי הממשלה. בהודעת הארגון נכתב: "לצערנו בשל פרסומים שקריים, אנו נאלצים לחשוף את צו השחרור של מנהל בית החולים בשיפא". מנגד, מפנים בשב"כ אצבע מאשימה למשרד לביטחון לאומי אך אומרים כי האירוע יתוחקר.

"צה"ל ושב"כ ולא שב"ס"

"בניגוד לטענות השיקריות המתפרסמות בשעות האחרונות" מוסיפים בשב"ס, "מי שקיבל את ההחלטה לשחרר את מנהל בית החולים שיפא' הוא צה"ל ושב"כ ולא שב"ס. שב"ס אינו מקבל החלטות על דעת עצמו לשחרר אסירים מכל סוג שהוא, אלא אמון על כליאת אסירים בלבד".

המכתב

המכתב צילום: שב"ס

בארגון אומרים כי מנהל בית החולים לא שוחרר בשל מצוקת הכליאה וכי הוא שוחרר מתאו בכלא נפחא. "לכן, כל טענה בנוגע לכשל בשחרור פוגע במקצועיות וטוהר המידות של לוחמי הכליאה המתמודדים יום יום עם הגרועים שבמרצחים".

בשב"כ מפנים אצבע מאשימה לבן גביר: "פניותינו לא הועילו"

בשב"כ הגיבו גם כן לאירוע וכתבו: "על אף שמנהל בית החולים שיפאא עומד בכלל התבחינים אודות רמת המסוכנות הנשקפת ממנו אל מול אסירים אחרים - האירוע יתוחקר". בארגון הוסיפו ואמרו כי שחרור עצירים ימשיך להתקיים אם דברים לא ישתנו: "בלית ברירה, ללא פתרון מיידי למצוקת מקומות הכליאה, מעצרים ימשיכו להתבטל ועצורים ימשיכו להשתחרר".

עוד הוסיפו: "מזה כשנה מתריע שירות הביטחון הכללי בכל פורום אפשרי, בכתב ובעל פה, על מצוקת הכליאה והחובה להגדיל את מספר מקומות הכליאה". בהמשך מפנה הארגון אצבע מאשימה לשר לביטחון לאומי וכותבים: "לצערנו, פניות אלה, בכתב ובעל פה, שהועברו לכלל הגורמים הרלוונטיים, ובראשם המשרד לביטחון לאומי, האמון על כך, לא הועילו, ובפועל לא גדל מספר מקומות הכליאה באופן ההולם את הצורך".