סקר פלסטיני חדש: כמחצית מהצעירים בעזה רוצים להגר לחו"ל

בשבוע שעבר פרסם מכון RSR סקר חדש שקבע כי 44% מצעירי עזה מעוניינים בהגירה. בנוסף, עולה מהסקר כי היעד המוביל להגירה הוא טורקיה בין הסיבות לחשיבה על הגירה: כלכלית, ביטחו אישי, השכלה ושחיתות

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/07/24 13:56 כה בסיון התשפד

סקר פלסטיני חדש: כמחצית מהצעירים בעזה רוצים להגר לחו"ל
פלסטינים בעזה, ארכיון, צילום: Abed Rahim Khatib,Flash90

מכון RSR בראשות ד"ר ח'ליל שקאקי פרסם בשבוע שעבר סקר חדש שנערך לפני 7 באוקטובר בקרב הפלסטינים בשטחי רצועת עזה ויהודה ושומרון. הסקר חשף את הרצון הגדול של אחוז ניכר מהפלסטינים להגר לחו"ל ולצאת משטחי הרשות הפלסטינית. בנוסף נשאלו הפלסטינים מדוע הם רוצים להגר ולאיזה מדינות הם רוצים לעבור. מהנתונים עולה כי 31% מתושבי רצועת עזה ו-21% מתושבי יהודה ושומרון השיבו כי הם חושבים על הגירה.

היעד המוביל להגירה: טורקיה

הסיבות העיקריות להגירה שעלו בתוצאות של הסקר הן רבות. הראשונה היא כלכלית, כמעט חצי מהפלסטינים שוקלים להגר בגלל המצב הכלכלי. הסיבה השנייה היא פוליטית. השלישית היא הזדמנויות ההשכלה. הרביעית היא ביטחון להם ולמשפחתם והחמישית היא שחיתות. בנוגע ליעדים המועדפים ביותר עלו חמישה יעדים מובילים. הראשון הוא טורקיה ואחריה גרמניה, קנדה, ארה"ב וקטאר.

תורכיה

טורקיה, צילום: shutterstock

44% מצעירי עזה מעוניינים להגר לחו"ל

הנשאלים חולקו למספר קבוצות לפי מספר קטגוריות, לדוגמה גיל, השכלה, אידיאולוגיה ועוד. בנוגע לשאלת הרצון להגר עולה כי בקרב צעירים בני 18-29 ישנה המוטיבציה הגדולה ביותר להגר. כ-29% מצעירי יו"ש ו-44% מצעירי עזה מעוניינים להגר.

ככל שהנשאלים עלו בגיל, כך הרצון להגר פחת. כ-17% ממבוגרי יו"ש ו-23% ממבוגרי עזה הביעו התעניינות בהגירה לחו"ל. בקרב צעירים בני פחות מ-18 נמצא כי 17% מיו"ש ו-33% מעזה אמרו בסקר כי הם שוקלים להגר.

פלסטינים |

פלסטינים | צילום: Abed Rahim Khatib,Flash90