הדחה בזמן מלחמה? ראש העיר קריית שמונה זומן לשימוע במשרד הפנים

מועצת העיר קריית שמונה תודח וראש העיר שטרן יזומן לשימוע במשרד הפנים לאחר שהתקציב לשנת 2024 לא עבר במליאת המועצה ולא אושר. שטרן ביקש מספר ארכות להעברתו, אך אמש חברי המועצה התנגדו, דבר שגרם להדחה. העיר לקראת טלטלה בזמן מלחמה?

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/07/24 08:55 כה בסיון התשפד | עודכן בתאריך 01/07/24 09:06

הדחה בזמן מלחמה? ראש העיר קריית שמונה זומן לשימוע במשרד הפנים
אביחי שטרן ראש עיריית קריית שמונה, צילום: ללא

חברי מועצת העיר קריית שמונה יודחו וראש העיר אביחי שטרן יזומן לשימוע אצל שר הפנים לאחר שאלה לא הצליחו להעביר תקציב לשנת 2024, כך פרסם העיתונאי יאיר קראוס. שטרן ביקש מספר ארכות, אך אמש (א') בישיבה מועצה שהתקיימה בנושא, החברים הצביעו כנגד התקציב המוצע, ולכן משרד הפנים צפוי להדיח אותם ולזמן את ראש העיר לשימוע על פי החוק.

בשימוע שטרן יצטרך להסביר מדוע התקציב לא עבר

שטרן, יוזמן בזמן הקרוב לשיחת שימוע על ידי שר הפנים משה ארבל ובשיחה הוא יצטרך להסביר מדוע לא הצליח להעביר את התקציב. כזכור, הבחירות לראשות העיר לא התקיימו בקריית שמונה עקב המלחמה ופינוי העיר בעקבות אש חיזבאללה. לבחירות הנוכחיות ישנם מספר מועמדים לראשות העיר וביניהם ראש העיר הנוכחי ומספר חברי מועצה.

שריפות בקריית שמונה כתוצאה מנפילת רקטות |

שריפות בקריית שמונה כתוצאה מנפילת רקטות | צילום: Ayal Margolin,Flash90

שטרן: לתושבי קריית שמונה אין זמן

בתחילת החודש שטרן ביקר בחריפות את ראש הממשלה נתניהו, זאת לאחר שסייר בקריית שמונה אך לא נפגש עימו. שטרן אמר כי "לתושבי קריית שמונה אין זמן, סבלנות וכסף להצגות של פוליטיקה זולה בזמן מלחמה". עוד פורסם כי בדיון נוסף שהתקיים ראש עיריית קריית שמונה, התפרץ ועימת את אלוף פיקוד הצפון עם הכמות האדירה של הנפילות בעיר. לדבריו: "שיסביר איך ייתכן שגם כאשר יש מידע מוקדם על ירי רקטות, הצבא לא מצליח לעצור אותן והן פוגעות בעיר".