"יזעזע את צה"ל": גלנט לא מתכוון להדיח את הרמטכ"ל כל עוד זירת הצפון פתוחה

שמונה חודשים לאחר מחבל 7 באוקטובר וברקע המשך הלחימה בעזה וההכנות למלחמה אפשרית בצפון, מבהיר שר הביטחון כי אין בכוונתו לפעול להדחת הרמטכ"ל בשלב זה | גלנט: "חמאס נשחק ולא מצליח להתאושש, בזמן שאנחנו מגיעים למקומות שהוא לא חלם שנגיע"

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/07/24 07:39 כה בסיון התשפד

"יזעזע את צה"ל": גלנט לא מתכוון להדיח את הרמטכ"ל כל עוד זירת הצפון פתוחה
גלנט והלוי, לא מתכוון לזעזע את צה"ל כרגע, צילום: David Cohen,Flash90

שר הביטחון יואב גלנט מבהיר בשיחות סגורות כי אין בכוונתו לפעול להדחת הרמטכ"ל בנקודת הזמן הנוכחית, כל עוד הזירה הצפונית פתוחה, כך על פי פרסום ב"ישראל היום". על פי הדיווח, גלנט הביע בשיחות סגורות ביטחון מלא בתפקוד הרמטכ"ל ואמר עליו: "אני בוטח בו וסומך עליו".

הלוי לא יודח כל עוד הזירה הצפונית פתוחה

גלנט סבור, כך לפי הדיווח, שלא נכון להדיח את הרמטכ"ל כל עוד הזירה הצפונית לא נסגרה וצה"ל ממשיך בהכנות למלחמה אפשרית בלבנון. גורמים צבאיים שצוטטו בעיתון אמרו כי "אם הרמטכ"ל יפרוש עכשיו, לפני שברור מה קורה בצפון, זה יגרור פרישה של כל הבכירים תחתיו שהיו קשורים למחדל - ויזעזע את הצבא".

גלנט ברפיח

גלנט ברפיח צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

גלנט ברפיח: "אין לחמאס מאיפה להתחמש"

שר הביטחון גלנט ערך אתמול (א') סיור ברפיח שם אמר לכוחות: "הלחימה כאן ברפיח מסמנת דבר מאוד חשוב, אנחנו סוגרים למעשה את האוויר של חמאס - מעבר רפיח, המנהרות. התוצאה היא - אין להם מאיפה להתחמש, אין להם מאיפה להצטייד, אין להם דרך להביא תגבורות, אין להם דרך לטפל בנפגעים שלהם ואת הדבר הזה אנחנו רואים היטב".