טקס הפרידה מהרבנים הראשיים: "מנסים לכפות עלינו להסמיך רבניות"

הרבנים הראשיים סיימו את כהונתם בטקס רשמי שבו הוכתרו מעל 1,000 רבנים ודיינים. מנכ"ל משרד הדתות: "הפרצה החמורה ביותר שמנסים לכפות על הרבנות הראשית - מינוי של רבניות במסווה של רבנים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/06/24 22:54 כד בסיון התשפד

טקס הפרידה מהרבנים הראשיים: "מנסים לכפות עלינו להסמיך רבניות"
כנס הפרידה מהרבנים הראשיים, צילום: אריאל אוחנה

כאלף רבנים התכנסו היום (א') בשעות אחר הצהריים לכנס סיום כהונתם של הרב הראשי לישראל הרב דוד לאו והראשון לציון הרב יצחק יוסף וזאת לאחר כ- 11 שנות כהונה. במהלך הטקס הוסמכו על ידי הרבנים הראשים כ- 1000 רבני עיר ודיינים שקיבלו תעודות הסמכה.

הרב לאו: "לא הכל יכלנו להגיד, אך שמרנו על דברי ההלכה"

במהלך הטקס, הראשון לציון הרב יצחק יוסף התייחס למאבקים הרבים לאורך 11 שנות כהונתו והרב הראשי הרב דוד לאו העיד: "במהלך הקדנציה לא הכל יכלנו להגיד, אך שמרנו על דברי ההלכה. וידענו תמיד ללכת רק עם השולחן ערוך ולהעביר את המסורת לדורות הבאים. התאמצנו להאהיב שם שמים על הבריות ולקרב לבבות יהודים בינם לבין עצמם ובינם לבין שמים".

המתקפה הפוליטית של מנכ"ל משרד הדתות: "מנסים לכפות עלינו לבחון נשים"

מנכ"ל המשרד לשירותי דת, יהודה אבידן, התייחס להליך הבחירות לרבנים הראשים ותקף: "הפרצה החמורה ביותר שמנסים לכפות על הרבנות הראשית היא מינוי של רבניות במסווה של רבנים, מנסים ובניגוד להלכה גם מנסים לכפות על הרבנות הראשית לבחון נשים ולהסמיך אותם כרבניות. הרבנים עומדים כאיתן על כך שלא יאפשרו לדברים הללו לקרות. זה לא עוד פרצה קטנה, אלא מנסים להרוס את מוסד הרבנות ואנחנו מבטיחים לכם הרבנים הראשים, שאנחנו נפעל בדרכם ובדרך שאתם הורתם הנחלתם לנו".

"יש מי שחושב במשרד המשפטים שיש רבנים שיקבלו את הפרצות"

עוד תקף אבידן: "משום מה, יש מי שחושב במשרד המשפטים ובמקומות אחרים שחושבים שיש רבנים שיקבלו את הפרצות, אני מודיע לכם מכאן אין רב חבר מועצה או דיין בבית הדין הגדול שמוכן לעמוד מאחורי הפרצה הזאת ולפעול בניגוד להלכה. אני מבטיח לרבנים הראשים שאנחנו נלחם בכל דרך ונעמוד על המשמר על כבודה של הרבנות הראשית בהתאם למה שהנחלתם לנו".