אלפי חרדים קיצוניים הפגינו בירושלים - השר גולדקנופף הותקף וחולץ על ידי שוטרים

אלפי חרדים המשתייכים לעדה החרדית ופלג הירושלמי השתתפו בעצרת מחאה נגד פסיקת בג"צ המחייבת את גיוס בחורי הישיבות. רכבו של השר גולדקנופף הותקף על ידי קיצוניים - השר חולץ על ידי שוטרים

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/06/24 20:32 כד בסיון התשפד

אלפי חרדים קיצוניים הפגינו בירושלים - השר גולדקנופף הותקף וחולץ על ידי שוטרים
הפגנת החרדים בירושלים, צילום: Chaim Goldberg,Flash90

ברקע פסיקת בג"צ משבוע שעבר על גיוס בני הישיבות החרדים, אלפי חרדים קיצוניים הפגינו הערב (א') נגד גיוס החרדים בשכונת גאולה בירושלים. במהלך המחאה המונים תקפו את רכבו של השר גולדקנופף והשר חולץ על ידי שוטרים. לפי הודעתך המשטרה, המפגינים השליכו חפצים לעבר הרכב והכוחות פעלו לחילוצו תוך שהושלכו עליהם חפצים ויודו לעברם אבנים.

"המפגינים החלו בהבערת פחים בניגוד לחוק"

עוד נכתב בהודעת המשטרה כי: "בשעה האחרונה החלו חלק מהמוחים באזור צומת שרי ישראל-מלכי ישראל בהפרת הסדר הציבורי והשלכת חפצים לעבר השוטרים. כמו כן החלו בהבערת פחים בניגוד לחוק. השוטרים פועלים להדיפתם בכוח, ומבוצע שימוש באמצעים לפיזור הפרות סדר נגד פורעי החוק האלימים".

בג"ץ פסק: חובה לגייס את בני הישיבות

כזכור, תשעת שופטי בג"ץ שדנו בעתירות נגד חוק הגיוס פסקו בשבוע שעבר פה אחד פה אחד כי על המדינה לגייס את בני הישיבות, כמו גם לעצור את תקצוב הישיבות. השופטים קובעים בפסק דינם כי "בעת הזו אין מסגרת חוקית שמאפשרת להבחין בין תלמידי הישיבות ליתר המיועדים לשירות צבאי. בהתאם, לא נתונה למדינה הסמכות להורות על הימנעות גורפת מגיוסם".

ההודעה הנחרצת של היוע"משית: לגייס מיידית 3,000 חרדים

מאוחר יותר, היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה, הורתה לממשלה לקיים באופן מיידי את פסק הדין של בג"צ ולגייס 3,000 חרדים בהתאם לצורכי מערכת הביטחון. בהודעה שמסרה מיארה נכתב: "על מערכת הביטחון לפעול באופן מיידי לביצוע פסק הדין לגיוסם של תלמידי הישיבות החייבים בשירות צבאי, בהתאם לצרכי הצבא וליכולותיו".

"מדובר במספר ראשוני לגיוס מיידי, שאינו משקף באופן מלא את צרכי הצבא"

עוד כתבה היועמ"שית כי בהתאם להתחייבות מערכת הביטחון לגייס 3,000 תלמידי ישיבות, וזאת בנוסף למספר המתגייסים הממוצע בשנים האחרונות. "מדובר במספר ראשוני לגיוס מיידי, שאינו משקף באופן מלא את צרכי הצבא הנוכחיים ואת קידום השוויון בנטל" הדגישה. יש להציג תכנית גיוס, הכוללת נקיטת הצעדים הדרושים לשם מיצוי פוטנציאל הגיוס ולהגדלת המספר האמור של 3,000 מתגייסים, לאור צרכי הצבא הנוכחיים ולשם קידום השוויון בנטל" הוסיפה.