מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

גלנט: "מגיעים למקומות שחמאס לא חלם שנגיע אליהם, בעומקים גדולים מתחת לקרקע"

שר הביטחון קיים הערכת מצב ברפיח ושוחח עם הלוחמים: "הלחימה כאן ברפיח מסמנת דבר מאוד חשוב, אנחנו סוגרים למעשה את האוויר של חמאס"

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/06/24 19:54 כד בסיון התשפד

גלנט: "מגיעים למקומות שחמאס לא חלם שנגיע אליהם, בעומקים גדולים מתחת לקרקע"
גלנט, צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

פעילות צה"ל בעזה: שר הביטחון יואב גלנט קיים היום (א') הערכת מצב ברפיח עם מפקד אוגדה 162, תת אלוף איציק כהן ומפקדי החטיבות הלוחמות בשטח. בהערכת המצב הוצגו לשר הפעילויות המבצעיות של חטיבות צה"ל מעל ומתחת לקרקע, לפירוק גדודי החמאס ותשתיות הטרור במרחב. בהמשך, שוחח שר הביטחון עם לוחמים בסדיר ובמילואים שנלחמים בגזרת רפיח.

"אנחנו סוגרים למעשה את האוויר של חמאס"

שר הביטחון גלנט אמר ללוחמים: "הלחימה כאן ברפיח מסמנת דבר מאוד חשוב, אנחנו סוגרים למעשה את האוויר של חמאס - מעבר רפיח, המנהרות. התוצאה היא - אין להם מאיפה להתחמש, אין להם מאיפה להצטייד, אין להם דרך להביא תגבורות, אין להם דרך לטפל בנפגעים שלהם ואת הדבר הזה אנחנו רואים היטב".

"מגיעים למקומות שהוא לא חלם שנגיע אליהם"

"הרוח קרב שלהם נשברת ולמעשה הזמן עובד נגדם, לא בעדם" הוסיף גלנט. "בניגוד לסיפורים של כמה אנשים שנמצאים במנהרות צועקים ומשדרים לכאלה שנמצאים במלונת בקטר וכל הסיפור הזה עושה הרבה רעש תקשורתי, בפועל החמאס, בפעולה שאתם עושים, במרחבים האלה, כאן אנחנו בלב שאבורה, אבל זה בכל מקום, החמאס נשחק, משמידים את המנהרות, משמידים את אמצעי הלחימה, מגיעים למקומות שהוא לא חלם שנגיע אליהם, בעומקים גדולים מתחת לקרקע, פועלים מעל הקרקע, והדבר הזה הוא מאוד חשוב".

"אנחנו נמשיך ונעצים עד שנגיע למצב שאנחנו חונקים את צינור האוויר"

לסיום מסר גלנט: "אנחנו נמשיך ונעצים עד שנגיע למצב שאנחנו חונקים את הצינור אוויר שלהם ולא מאפשרים להם לבנות את הכוח שלהם מחדש – זאת המטרה של הפעולה הזאת ואוגדה 162 ואתם בתוכה מבצעים את זה בצורה הטובה ביותר. אז הרבה הערכה, תודה רבה על כל מה שאתם עושים, ולאנשי מילואים במיוחד אני רוצה להגיד – זה מחמם את הלב לראות שאנשים נמצאים 9 חודשים בלחימה ומרימים את הראש וממשיכים הלאה, זה מרשים מאוד".