"הדמוקרטים": מרצ והעבודה הכריזו על ריצה משותפת

מפלגות "העבודה" ו"מרצ" הגיעו להסכם על איחוד תחת מפלגת "הדמוקרטים". מרצ תזכה לייצוג של מושבים בעשיריה הראשונה ושניים בעשיריה השנייה

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/06/24 19:05 כד בסיון התשפד

"הדמוקרטים": מרצ והעבודה הכריזו על ריצה משותפת
יאיר גולן, צילום: Yonatan Sindel,Flash90

אחרי משא ומתן ממושך, במפלגות "העבודה" ו"מרצ" הגיעו להסכם על איחוד תחת השם החדש: "הדמוקרטים". במסגרת ההסכם לאיחדו המפלגות נקבע כי רשימת המפלגה החדשה לכנסת תיבחר בפריימריז דמוקרטים על ידי חברי המפלגות והמתפקדים החדשים שיצטרפו. בדומה להבטחות ייצוג מגדרית או מגזרית יתקיים מנגנון של הבטחת ייצוג אשר יבטיח כי עד המקום ה-4 ברשימה ייכלל לפחות נציג אחד ממרצ, עד המקום ה-8 לפחות נציג נוסף, וכך גם עד המקום ה-12 וה-16.

הסיעות המוניציפליות של מרצ יצורפו למפלגה המאוחדת

עוד נקבע כי הבטחת ייצוג בשיעור דומה (25%) תינתן גם במוסדות המפלגה החדשה. כמו כן, הסיעות המוניציפליות של מרצ – חלק משמעותי מכוח השטח של המפלגה, יצורפו למפלגה ויהפכו גם הן לסיעות מייצגות של המפלגה המאוחדת, יחד עם סיעות העבודה ברשויות המקומיות.

"הציבור שלנו נאבק ברחובות, בכיכרות ובגשרים"

יו"ר מפלגת "העבודה - הדמוקרטים" יאיר גולן מסר: "אחת המטרות שהצבתי לנו היא יצירת חיבורים שיביאו למיצוי הפוטנציאל האלקטוראלי של המחנה. זו מטרה פוליטית, ציבורית וערכית הכרחית. מדינת ישראל נמצאת בשעתה הקשה ביותר וזוהי עת הכרעות - איומים ביטחוניים חמורים וערעור רקמת החיים העדינה שלנו - כל אלה מחייבים צעדים אמיצים. הציבור שלנו נאבק ברחובות, בכיכרות ובגשרים למען שינוי פניה של המדינה".

"מסגרת שתשרת את הציבור הכי טוב שאפשר"

עוד הוסיף גולן: "בנינו היום מסגרת שתשרת את הציבור הכי טוב שאפשר בדרך להקדמת בחירות והחלפת הממשלה האיומה ביותר מאז קום המדינה. מרצ היא שותפה משמעותית לחיבור הזה וכך יהיה. אני מבקש להודות לתומר רזניק מזכ"ל מרצ על תרומתו החשובה למהלך ולחברי סיעת העבודה, יו"ר הסיעה ח"כ אפרת רייטן, ח"כ נעמה לזימי וח"כ גלעד קריב".

מזכ"ל מרצ תומר רזניק מסר: "האיחוד הזה הוא תיקון כפול – הוא גם תיקון של העבר אבל הוא בעיקר תיקון לעתיד – כי בלי האיחוד ובלי השילוב של האידאולוגיה והרעיונות של המפלגות לצד תרגומן לכח פוליטי משמעותי לא יהיה תיקון למדינת ישראל. זהו הגוף הפוליטי היחיד שמניף באומץ את הדגל המדיני, החברתי והאזרחי וישראל חייבת לקבל הכרעות הרות גורל בתחומים אלה. אני מודה ליו"ר העבודה יאיר גולן שהבין את גודל השעה ואת חשיבות האיחוד הזה ובטוח שבהנהגתו נוביל קו ברור ונגבש כח משמעותי בבחירות הבאות.