"בשמי ובשם שרה": נתניהו ספד בערבית למלך מרוקו

ראש הממשלה נתניהו ספד בחשבון "X" לאימו של מלך מרוקו: "בשמי ובשם רעייתי שרה, אני שולח את תנחומיי העמוקים על מות אמו של מלך מרוקו, מוחמד השישי, לאלה לטיפה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/06/24 18:31 כד בסיון התשפד

"בשמי ובשם שרה": נתניהו ספד בערבית למלך מרוקו
נתניהו, צילום: Chaim Goldberg,Flash90

מחווה למלך מרוקו: ראש הממשלה בנימין נתניהו ספד היום (א') למלך מרוקו על מות אמו. בציוץ בחשבון "X" הרשמי של ראש הממשלה ספד נתניהו בערבית: "בשמי ובשם רעייתי שרה, אני שולח את תנחומיי העמוקים על מות אמו של מלך מרוקו, מוחמד השישי, לאלה לטיפה. עם ישראל עומד כתף אל כתף עם המלך ומשפחתו בצערם ואנו מאחלים להם סבלנות ושלום".

שר החוץ: "נושאים תפילה לעילוי נשמת המנוחה"

שר החוץ ישראל כ"ץ ספד הבוקר גם הוא (ראשון) בחשבון ה-X שלו: "קיבלנו בצער ועצב את הבשורה על פטירתה של אם הוד מלכותו המלך מוחמד השישי. ‏אנו נושאים תפילה לעילוי נשמת המנוחה ברחמים רבים - בגן עדן תהא מנוחתה. ‏'אנו לאל ואליו אנו שבים'".

הפאשלה של נתניהו הרתיחה את המרוקאים - דובר משרד החוץ הבהיר

כזכור, בדיוק לפני חודש, ראש הממשלה הציג במהלך ריאיון לערוץ החדשות הצרפתי LCI מפה שבה חבל סהרה המערבית מנותק ממרוקו וזאת חרף ההכרה הישראלית בחבל המרוקאי השנוי במחלוקת כבר במהלך השנה שעברה. הראיון עורר סערה ברשתות החברתיות וגולשים מרוקאים זעמו - מה שהוביל את דובר משרד החוץ לתקשורת הערבית חסן כעביה להבהיר כי מדובר בטעות.

לשכת נתניהו: ההכרה בסהרה המערבית מופיעה על המפה במשרדו

בלשכת ראש הממשלה מיהרו להבהיר את הדברים - והתנצלו: "ישראל בהנהגת ראש הממשלה נתניהו הכירה רשמית בריבונותה של מרוקו על סהרה המערבית בשנת 2023" נכתב בהודעת לשכתו של נתניהו. "הכרה זו באה לידי ביטוי בין היתר בתיקון המפה הגיאוגרפית שתלויה במשרד ראש הממשלה".

"מפה ישנה שהוגשה לראש הממשלה רגעים לפני תחילת שידור"

עוד נכתב: "לצערנו, תיקון זה לא נעשה במפה ישנה שהוגשה לראש הממשלה רגעים לפני תחילת שידור ריאיון בטלוויזיה הצרפתית. מדיניות ישראל היא חד משמעית ולא השתנתה - ישראל מכירה בריבונות מרוקו בסהרה המערבית".