"שמה את עצמה מעל החוק": השרים השתלחו ביועמ"שית - נתניהו היה צריך להרגיע

טונים גבוהים בישיבת הממשלה: מספר שרים השתלחו בישיבת הממשלה ביועצת המשפטית גלי בהרב מיארה, בשל עמדתה כי את נציב שירות המדינה יש למנות על ידי ועדת איתור. "שמה את עצמה מעל החוק"

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/06/24 16:35 כד בסיון התשפד

"שמה את עצמה מעל החוק": השרים השתלחו ביועמ"שית - נתניהו היה צריך להרגיע
היועמ"שית, צילום: Miriam Alster/Flash90

במהלך ישיבת הממשלה היום (א'), השתלחו כמה משרי הממשלה ביועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה, ברקע עמדתה כי ראש הממשלה אינו יכול למנות בעצמו את נציב שירות המדינה הבא. השר קרעי טען כי "היועמ"שית שמה עצמה מעל החוק והממשלה", ושר האוצר סמוטריץ' התבטא כנגד המשנה ליועצת המשפטית לממשלה גיל לימון ואמר: "הטיעונים שגיל לימון מציג לא עוברים סמסטר א' בפקולטה למשפטים. אין עקיבות לוגית ואין קוהרנטיות, זה אפילו לא ברמה של ילד בן 12 או מלצר". ראש הממשלה ביקש ממנו לחזור בו מההתייחסות למלצר, ואף חיזק את גיל לימון. כך על פי YNET.

בהרב מיארה נימקה את עמדתה שמינוי נציב שירות המדינה זקוק להיות על ידי ועדת איתור, בכך ש"ההליך מחייב בשל מאפייניו הייחודיים של תפקיד נציב שירות המדינה, חובתו לפעול בממלכתיות ובאופן בלתי תלוי, והשפעתו על דמותו של השירות הציבורי", לדבריה.

נתניהו בישיבת הממשלה

ישיבת הממשלה, ארכיון | צילום: קובי גדעון / לע"מ

היועמ"שית הורתה לממשלה לגייס אלפי חרדים מיידית

רגע לאחר פסיקת בג"צ בנוגע לגיוס החרדים הורתה גלי בהרב מיארה לממשלה לקיים באופן מיידי את פסק הדין של בג"צ ולגייס 3,000 חרדים בהתאם לצורכי מערכת הביטחון. חבר הכנסת שמחה רוטמן זעם על ההוראה שנתנה לממשלה, ועל רקע מקרים נוספים בהם יצאה היועמ"שית נגד הממשלה, קרא להביא לפיטוריה.

"יש חוק ויש החלטת ממשלה שאומרת מתי אפשר לעבוד איתה ומתי אפשר להפסיק את כהונתה" הדגיש בראיון לרדיו קול חי. הוא הבהיר כי בעיניו "אין לנו מה להתלונן כלפי היועמ"שית. התלונה היא כלפיי הממשלה וראש הממשלה. צריך להגיד לה או שתפעל לפי החוק או שתתפטר".