סמוטריץ' במתקפה על בן גביר: "המשטרה ומי שאמון עליה נכשלים טוטאלית"

בצל המלחמה המתארכת והמלחמה שאורבת בצפון, יו"ר הציונות הדתית התייחס לפשיעה בחברה הערבית ותקף את המשטרה ואת השר לביטחון לאומי: "לא פותרים את זה בנשקים לכיתות כוננות" | בן גביר הגיב: "חייבים להיות מאוחדים ולא להיגרר למתקפות אישיות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/06/24 12:22 כד בסיון התשפד

סמוטריץ' במתקפה על בן גביר: "המשטרה ומי שאמון עליה נכשלים טוטאלית"
סמוטריץ', צילום: Oren Ben Hakoon,Flash90

בצלאל סמוטריץ', שר האוצר ויושב ראש מפלגת הציונות הדתית, התייחס הבוקר (א') לפשיעה בחברה הערבית ואמר בוועידת "בין ביטחון לטכנולוגיה" של מקור ראשון ומרכז לב כי "המשטרה ומי שאמון עליה נכשלים טוטאלית". לדבריו, "לא פותרים את זה בנשקים לכיתות כוננות, צריך לאסוף את כלי הנשק ולמגר את התופעה. זה בתוכנו ומסוכן יותר ממה שמעבר לגבול. נדרש כאן ריכוז מאמץ לא בדיבורים והכרזות אלא במעשים".

איתמר בן גביר, השר לביטחון לאומי ויושב ראש עוצמה יהודית הגיב באיפוק וכתב: "כשהילדים של כולנו מאוחדים בחזית, אנחנו חייבים להיות מאוחדים ולא להיגרר למתקפות אישיות. הדברים של שר האוצר גורמים לשמאל לחכך ידיים בהנאה. למרות ההשתלחות מהשמאל ולצערי גם משותפים לדרך נמשיך בפרויקט כיתות הכוננות, חלוקת הנשקים והרתעת המחבלים בכלא בכל הכוח".

סמוטריץ': "תכנית ההשמדה האיראנית מבוססת על מכת אש עצומה של עשרות אלפי טילים לכל רחבי הארץ בבת אחת"

הוא התייחס גם למלחמה המתנהלת בעזה ולתכנית הגדולה של איראן. "למשטר האיראני יש תכנית סדורה להשמדה קונבנציונלית של מדינת ישראל. שנים שמערכת הביטחון שלנו הייתה עיוורת לאיום הזה ופשוט קראה לא נכון את המפה. עכשיו אנחנו מבינים את זה וחייבים לתרגם את זה מהר מאוד למסקנות, לתכנית עבודה, להצטיידות ובניין כוח, לכללי התנהגות ברורים של עשה ולא תעשה. תכנית ההשמדה האיראנית מבוססת על מכת אש עצומה של עשרות אלפי טילים לכל רחבי הארץ בבת אחת ממקומות רבים בהם האיראנים בונים פרוקסיז בכל רחבי המזרח התיכון, בשילוב כיבוש קרקעי ממספר זירות, כולל זירות פנים", אמר סמוטריץ'.

הוא התייחס גם למלחמה בצפון עם חיזבאללה ואמר כי "אין מנוס ממלחמה חדה ומהירה. למלחמה בלבנון יהיו מחירים ואני לא מקל ראש בכך, אבל כל מחיר שנשלם היום יהיה הרבה פחות ממה שנידרש לשלם בעתיד אם לא נפעל. אחרי שנים של קונספציה מבוססת קניית שקט מלאכותי בהווה במחיר משכון העתיד, הגיע הזמן לשנות תפיסה".