נינו של הרב עובדיה יוסף: "צריך לגייס בכפייה, לשלוח צווים לאנשים"

אחרי ההתקפות מצד הרב יצחק יוסף על שופטי בית המשפט העליון, נינו של הרב עובדיה יוסף מגיב: "בין אם השופטים יודעים דף גמרא או לא, זה פחות רלוונטי לדיון הזה. כשיש חוק במדינת ישראל, את החוק הזה צריך לקיים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/06/24 11:01 כד בסיון התשפד

נינו של הרב עובדיה יוסף: "צריך לגייס בכפייה, לשלוח צווים לאנשים"
יאיר פארן, צילום: שרון גבאי

נינו של הרב עובדיה יוסף, הרב יאיר פארן, מגיב לדבריו של הרב יצחק יוסף על שופטי בג"צ ומסביר את משנתו בנוגע לגיוס חרדים. בראיון שנתן לניב רסקין בערוץ 12 אמר פארן, שלחם ארבעה חודשים ברצועת עזה, כי "בין אם השופטים יודעים דף גמרא או לא, זה פחות רלוונטי לדיון הזה. כשיש חוק במדינת ישראל, את החוק הזה צריך לקיים".

"לא יכול להיות שיש אנשים שרואים עצמם פטורים לאורך שנים מהחובה הזו"

"התורה מחייבת באופן ברור וחד משמעי על כל ישראלי להתגייס, כאשר מדובר במלחמת מצווה של עזרת ישראל מיד צר. כך ברמב"ם, כך בגמרא, כך במשנה. ודאי שכולם צריכים להתגייס ולעשות את מה שהם יכולים בשביל להגן על עם ישראל. לא יכול להיות שיש אנשים שרואים עצמם פטורים לאורך שנים מהחובה הזו", אמר נינו של הרב עובדיה לרסקין.

הרב עובדיה יוסף זצ"ל

הרב עובדיה יוסף זצ"ל צילום: oav Ari Dudkevitch / FLASH90

הוא הגיב לדבריו של הראשון לציון, הרב יצחק יוסף, שאמר אמש בשיעורו: "ממי קיבלתי על הראש?מהשופטים החילוניים שלא יודעים דף אחד של גמרא? שום דבר הם לא יודעים מהחיים שלהם עם כל חוקות הגויים, הם לא מתקרבים לקרסוליים של הרבנים שלנו. אני צריך לפחד מהם? - אנחנו עושים את שלנו אבל לצערנו הרב לא הכל בידינו".

"מי שלא מתייצב לצו הראשון שלו, הוא עריק על כל המשמעויות החוקיות מזה. אפשר לקחת את האנשים האלה לכלא"

פארן אמר כי ההנהגה החרדית הספרדית שברה לכיוונים קיצוניים שלא היו בעבר. "מדובר בשבירה לכיוונים של החרדיות האשכנזית שיותר סגורה באופן שלה, לכיוונים של הפלג הירושלמי. אלה אמירות שלא הכרנו בעבר. הרב עובדיה לא אמר אותם. אין סיבה שתהיה הבחנה בין דם לדם. יש מי שמוכן לסכן את החיים שלו ולשלם בחייו, לשלם את המחירים הכי גבוהים שאפשר, ומי שרוצה לשבת בבית".

"הדברים צריכים להיעשות בחוכמה. מי שהולך ראש בראש יקבל ראש בקיר מהצד השני. עם זאת, אני לא מוריד לרגע אחד אחריות מהחברה החרדית. בסוף צריך לגייס בכפייה, לשלוח צווים לאנשים ומי שלא מתגייס לצבא, מי שלא מתייצב לצו הראשון שלו, הוא עריק על כל המשמעויות החוקיות מזה. אפשר לקחת את האנשים האלה לכלא. זה נכון שאי אפשר לקחת עכשיו 60 אלף איש ולהכניס אותם לכלא, אבל אפשר לעשות סנקציות כלכליות משמעותיות, לעצור את התקציבים לכל הישיבות שבהן יש עריקים. לא יעלה על הדעת שמדינת ישראל תתקצב עריקים מהכסף שלנו, של משלמי המיסים. לא יעלה על הדעת שבחור חרדי שלומד תורה במקום להתגייס לצבא יקבל הנחה, סבסוד במעונות לילדים שלו. נתחיל עם הסנקציות הכלכליות, ביחד עם סנקציות חמורות כמו הכנסה לכלא, ונתקדם".