מוטי אלמוז לא מתנצל: "יש פה תג מחיר למי שהרים יד על יהודי במדינת ישראל"

אחרי שאמר כי "היינו צריכים כבר לקצור חיטה בבית חנון כי רק על ידי תפיסת שטח נוכל להכאיב לאויב" - האלוף במילואים וראש אכ"א לשעבר מסביר: "ההיסטוריה של מדינת ישראל מראה שתפיסת שטח, כיבוש שטח, חקלאות וחיטה הן חלק מציונות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/06/24 09:06 כד בסיון התשפד

מוטי אלמוז לא מתנצל: "יש פה תג מחיר למי שהרים יד על יהודי במדינת ישראל"
מוטי אלמוז, צילום: אבישג שאר-ישוב

האלוף במילואים וראש אכ"א לשעבר, מוטי אלמוז, התראיין אמש (שבת) בתכנית "פגוש את העיתונות" עם עמית סגל והתייחס לאמירתו כי "היינו צריכים כבר לקצור חיטה בבית חנון כי רק על ידי תפיסת שטח נוכל להכאיב לאויב" בכאן רשת ב. "ההיסטוריה של מדינת ישראל מראה שתפיסת שטח, כיבוש שטח, חקלאות וחיטה הן חלק מציונות", אמר אלמוז.

לדבריו, "למדינת ישראל יש ניסיון טוב מאוד בשדות חיטה וברעיית צאן. יש פה תג מחיר למי שהרים יד על יהודי במדינת ישראל – הוא יאבד שטח. זה תג מחיר שהציונות קבעה אותו ומדינת ישראל משום מה בשנים האחרונות התחילה לדבר בשפה אחרת. זה דבר שהוכח, נשק מנצח".

עוטף עזה, פיקוד העורף משנה את הנהלים

עוטף עזה | צילום: Moshe Shai,FLASH 90

אלמוז: "נהיה בעזה בעשור הקרוב לפחות"

על הימשכות המלחימה אמר אלמוז כי "מדובר במלחמה בטרור ולכן צריך להבין שאנחנו נהיה בעזה בעשור הקרוב לפחות". לדבריו, "פעם נשמע שיש מבצע חטיבתי בסג'עייה ופעם ברפיח. זה העשור הקרוב. אין שום דרך אחרת. זה לא שנה, לא שנתיים ולא שלוש. חלק מהאנשים חושבים אחרת, אבל לדעתי כשאתה מתארגן על עשר שנים יותר קל לך. אף אחד לא רוצה את עזה. אנחנו צריכים להיות שם".

על המצב המתוח אומר אלמוז כי הסכם לא יועיל לטווח הארוך. "אני חושב שבאזור שאנחנו גרים פתרון בהסכם זה לתוחלת מאוד קצרה. מול טרור לא מצאנו את הפתרון שאיננו כוח. בלבנון ניסינו הכול ואתה חושב מכאן והלאה – מה יבטיח את ביטחונה של ישראל בצפון".