"חש מושפל": אחרי ההופעה הגרועה בעימות - ביידן מחשב מסלול מחדש

הנשיא המכהן ידון עם בני משפחתו הקרובים לגביי עתידו במערכת הבחירות הנוכחית אחרי ההפסד הצורב בעימות הטלוויזיוני מול טראמפ | ברשת NBC דווח כי ביידן חש מושפל אחרי העימות וכי "האדם היחיד שיש לו השפעה יותר מהאחרים היא הגברת הראשונה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/06/24 08:33 כד בסיון התשפד

"חש מושפל": אחרי ההופעה הגרועה בעימות - ביידן מחשב מסלול מחדש
ביידן, צילום: YASAMIN JAFARI TEHRANI,Shutterstock

נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן, ידון בעתידו ובעתיד קמפיין הבחירות שלו עם בני משפחתו בקמפ דייוויד, אחרי ההופעה הכושלת בעימות נגד דונלד טראמפ, כך מדווח היום (א') ברשת NBC. לפי הדיווח, ביידן חש חוסר ביטחון ואף הושפל אחרי שנראה עייף, מבולבל וחלש במהלך העימות.

מה תחליט ג'יל? "האדם היחיד שיש לו השפעה יותר מהאחרים היא הגברת הראשונה"

מאז ההופעה הגרועה רבים במפלגה הדמוקרטית קוראים להחלפתו של ביידן, אך ללא הסכמתו לא ניתן להחליפו בשלב זה של המירוץ. לפי יועץ אחד ביידן מתכוון לרוץ עד הסוף, אך נראה שהעניין טרם הוחלט סופית. ביום שישי נאם ביידן בעצרת בצפון קרוליינה, נאום בו הוא נראה טוב יותר וניסה להרגיע את תומכיו.

בדיווח צוטט מקורב לנשיא שאומר כי "ביידן יקשיב בסופו של דבר רק ליועץ אחד. האדם היחיד שיש לו השפעה יותר מהאחרים היא הגברת הראשונה, אם היא תחליט על שינוי מסלול הוא יקרה", כשהוא מתייחס לג'יל ביידן, אשתו של הנשיא.

"צפיתי בעימות ובכיתי"

נשיאים דמוקרטים לשעבר כמו ברק אובמה וביל קלינטון הביעו את תמיכתם בנשיא המכהן, אך בדעת הקהל המצב של ביידן לא טוב. תומאס פרידמן, עיתונאי ופרשן עיתון "הניו יורק טיימס" הנחשב לאחד מאנשי התקשורת המקורבים ביותר לנשיא המכהן, כתב בטור אחרי העימות כי "ביידן הוא חבר שלי. הוא חייב לפרוש, צפיתי בעימות ובכיתי".