בכיר בתעשייה אווירית: "יש לנו את המסוגלות להשתמש בנשק יום הדין"

יאיר כץ, יושב ראש ועד עובדי התעשייה האווירית, רמז ליכולותיה הגרעיניות של ישראל המיוחסות על פי גורמים זרים: "אם נכנסות לאירוע איראן, תימן, סוריה, עיראק וכל מדינות המזרח התיכון שמחליטות שהגיע הזמן לסגור חשבון איתנו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/06/24 08:12 כד בסיון התשפד

בכיר בתעשייה אווירית: "יש לנו את המסוגלות להשתמש בנשק יום הדין"
התעשיה האווירית, צילום: shutterstock

יאיר כץ, המכהן כיושב ראש ועד עובדי התעשייה האווירית, התגאה ביכולות של ישראל וייחס לה החזקה בנשק שובר שיוויון "אם אנחנו מבינים שיש כאן סכנה קיומית". לדבריו, "אם נכנסות לאירוע איראן, תימן, סוריה, עיראק וכל מדינות המזרח התיכון שמחליטות שהגיע הזמן לסגור חשבון איתנו, אני מבין שיש לנו את המסוגלות להשתמש בנשק יום הדין", אמר כץ באירוע שבתרבות.

כץ רומז לטילים בליסטיים מסוג יריחו אותן מייצרת התעשייה האווירית שעל פי פרסומים זרים יכולים לשאת נשק גרעיני. "חשובה הקואליציה שיצרנו לעצמנו", הוסיף כץ. "האמריקנים, הבריטים והגרמנים מסייעים לנו בהיבט מודיעיני, הם יודעים לעדכן אותנו איפה יש מהלכים שעשויים לסכן אותנו, גם כשיש לנו את האמצעים בחלל ובדרכים אחרות לזהות את האיומים האלו בעצמנו. העזרה שלהם בהחלט חשובה. ראינו מול האיראנים איך הצי הגרמני, הצי הבריטי והצי האמריקני ידעו לעזור לנו".

המתקפה האיראנית: "ההישג הגדול ביותר של התעשייה האווירית הוא שכולנו קמנו לבוקר שגרתי"

במסגרת ההגנה על ישראל במתקפת ה-14 באפריל של איראן, נעשה שימוש רב בכלים של התעשייה האווירית, וכץ התגאה: "המהנדסים והעובדים שלנו נערכו לתרחיש הזה במשך מס שבועות, באותה השבת כאשר אנחנו מתבשרים שאיראן החלה במתקפה - חלק גדול מהעובדים שלנו פשוט הלכו לישון וההישג הגדול ביותר של התעשייה האווירית הוא שכולנו קמנו לבוקר שגרתי".

המתקפה האיראנית

המתקפה האיראנית, צילום: Wisam Hashlamoun,FLASH 90

"לא אשכח את דבריו של מנכ"ל התעשייה האווירית בשעה בשלוש לפנות בוקר, לאחר שהבנו שעברנו את האירוע הזה בהצלחה הוא אמר: אני עובד שלושים שנה ללילה הזה, ואנחנו שמחים שהצלנו את מדינת ישראל. ביום העצמאות הוא גם הדליק משואה", סיפר.