מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

ההודעה המרגשת של אימו של הנופל: "אני מתגייסת במקום הבן שלי"

עינת אביטן, אמו של סמ"ר יאיר אביטן אביטן שנפל ברצועה ביום שישי והובא למנוחות הלילה, שלחה הודעה בקבוצת ההורים של חיילי הפלוגה: "הרימו ראש! אל תבכו! אל תיפול רוחכם! זוהי המלחמה האחרונה. הלחמו באויב בלי רחמים, למען כל עם ישראל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/06/24 07:49 כד בסיון התשפד

ההודעה המרגשת של אימו של הנופל: "אני מתגייסת במקום הבן שלי"
סמ"ר יאיר אביטן ז"ל, צילום: דובר צה"ל

סמל ראשון יאיר אביטן, לוחם בגדוד 890 של הצנחנים, הובא למנוחות אמש (מוצאי שבת) בחלקה הצבאית בבית העלמין ברעננה. יאיר נפל בקרב בסג'עייה ברצועה. הוא הותיר אחריו הורים, שתי אחיות ואח.

אביו של יאיר, מימון, ספד לו: "יאיר אהוב שלנו. ילד יפה שלי. אנחנו כל כך אוהבים אותך. נפרדתי ממך לפני פחות משעה. אתה יפה וטהור. פניך שלמות. רואים לך על הפנים את הרצינות, החוכמה, היופי. הקדוש ברוך הוא נתן לך את כל המעלות. היית ילד טוב, היית מנהיג, היית חבר טוב. חכם כל כך, חכם, פיקח. תודה רבה יאיר על הזכות להיות ההורים שלך. הקדוש ברוך הוא נתן לנו אותך לפיקדון כמעט 21 שנים. תשמור עלינו מלמעלה. תשמור על עם ישראל. תבקש מהקדוש ברוך הוא להיות האחרון. תלחש לו באוזן מספיק. העם סבל מספיק. לא נשכח אותך לנצח. ננציח את שמך. השם יאיר אביטן יעמוד בגאון. גיבור ישראל, אנחנו אוהבים אותך".

דברים שכתבה אמו של סמ"ר יאיר אביטן הי"ד בקבוצת הורי חיילי הפלוגה בגדוד 890 של הצנחנים:

עינת, אימו של יאיר, כתבה בקבוצת הורי חיילי הפלוגה בגדוד 890 של הצנחנים עם צאת השבת: "הורים יקרים ואהובים, בשורת איוב נכנסה לפתח ביתי אמש סביב השעה 17:00. את הבשורה הקשה קיבלתי בשתיקה בדיוק כמו אהרון הכהן, שנודע לו על 2 בניו שמתו. 'וידום אהרן'. בהזדמנות הזו, אני רוצה לחבק ולחזק בראש ובראשונה את המפקדים והלוחמים, הילדים האהובים שלכם, שהיום הם גם שלי. הרימו ראש! אל תבכו! אל תיפול רוחכם! זוהי המלחמה האחרונה. הלחמו באויב בלי רחמים, למען כל עם ישראל! אנחנו ננצח ובגדול רק בדרך אחת - אם נאהב אחד את השני, נחבק ונכיל. לא נשנא, לא ננקום ולא ניטור איש לרעהו.

בני מת מות קדושים, הוא הרוג מלכות. הוא יושב כעת תחת כיסא הכבוד של בורא עולם, משקיף עלינו מהמקום הכי טוב אליו נשמה יכולה להגיע ומבקש מכם דבר אחד- תעופו על החיים שלכם. אל תהיו עצובים. אני באופן אישי לא מתכוונת לעזוב את הגדוד, להפך, אני מתגייסת במקום הבן שלי. אני אמשיך לסייע בכל דבר ועניין לבנים עד הניצחון. כולו תקווה שבני יהיה החלל האחרון. האויב עשה טעות קשה, הוא לא ידע עם איזה אמא הוא מתעסק. יש לי קשרים חזקים ביותר עם בורא עולם ואני מבטיחה לכם שהנקמה מצדו של הקב"ה תהיה מעתה קשה כל כך, שאפילו האויב לא יבין מאיפה זה נפל עליו. עם ישראל חי".