מפחדים מעוד מוצ"ש ללא שינה? כך תצלחו את השבת בלי לעשות שנ"צ

עם בואו של הקיץ, רבים מאיתנו מוצאים את עצמם מנצלים את הצהריים הארוכים לשינה איכותית, שיכולה להיארך שעות מספר, מה שגורם בסופו של דבר לבהייה בתקרה במוצאי השבת, בלי שום יכולת להירדם בעתיד הקרוב לעין. אז מה עושים כדי להימנע מכך? | כל הטיפים

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/06/24 13:55 כב בסיון התשפד

מפחדים מעוד מוצ"ש ללא שינה? כך תצלחו את השבת בלי לעשות שנ"צ
צילום: shutterstock

כולנו מכירים את המשפט "שינה בשבת תענוג", ויש לציין כי יש בתוכה אמת. לאחר ארוחת השבת, בה אכלנו ממיטב התבשילים המסורתיים של הבית, אנחנו מגיעים לחדר שקורר מראש בטמפרטורה הנכונה, מניחים את הראש, וכל מה שאנחנו זוכרים לאחר מכן, זה הקימה המבולבלת בחושך, רגע לפני שצריך לקום ולהתפלל ערבית. מלבד ההתעוררות הקשה הזאת, עוד מחכה לנו לילה לבן במוצאי השבת, מה שיקשה עלינו לחזור לשגרה בתחילת השבוע. אז איך נימנע מכך? הנה כמה טיפים:

  • הפתרון הקלאסי שעובד הכי טוב: משחקי קופסא. לא סתם אומרים שהמגזר הדתי מכיר מגוון רחב יותר של משחקים כאלה. למרות שהעיניים כמעט נעצמות, זה הזמן להתגבר רגע על העייפות, ולהסכים להתמסר למשחק קטאן ארוך, או מונופול עם המשפחה או החברים מדירת השותפים.
  • דד ליין של שנ"צ. אתם כמה אנשים בבית? זה הזמן למנות אדם קרוב שיעיר אתכם בתום שנת צהריים קלה של עד עשרים דקות. על פי המחקרים, שינה קצרה שכזאת אף עוזרת מאוד לגוף, אך כאמור, יש לקטוע אותה בזמן.

צילום: shutterstock

  • לימוד. נכון, יש בפתיחת ספר משהו שיכול מאוד לעייף או לגרום אוטומטית לגוף להרגיש עייף, אך יש בשבת איזה קסם לגרום לכך להרגיש איזה חן. בונוס - להרחיק לבית הכנסת, שם, באווירת הסטנדים הריקים, אפשר לחוש שהעייפות היא לאו דווקא גזירת גורל.
  • לא לאכול בבת אחת את ארוחת הצהריים: נסו לחלק את האוכל לא רק לארוחה גדולה אחת בצהריים, אלא לאכול גם בבוקר - ובכך לא לעייף את הגוף עם הארוחה המפוצצת בצהריים.
  • בסוף כלום לא עזר וישנתם המון בכל זאת? אל דאגה, מוצאי שבת יכול להיות אחלה זמן לעשות כושר. עשרות קבוצות ריצה/כדורגל/כדורסל מחכות שתצטרפו אליהן. ואפילו לבד, לכו לגן השכונתי, תעייפו את הגוף רבות, ואולי בכך תקלו על שנת המוצ"ש. בהצלחה!